Re: karty i/o

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Fri 10 Jan 1997 - 10:48:38 MET

StaCH_at_tpnet.waw.pl writes:

> Mozliwe ze tak bylo poniewaz jak piszesz "drugi
> UART" automatycznie rozpoznajacy szybkosc nie
> nadazal ..

Tzn. nawet nie to, ze nie nadazal. On po prostu nie bral takiej predkosci
pod uwage...

> Masz moze DATA SHEET tych scalakow?
> Jak nie, to obaj jestesmy slepi :-)))

Nie tak bardzo, wiele rzeczy da sie stwierdzic bez data sheetow.

> Jak dopasujesz do tego opisu sytuacje, w ktorej
> do budowy modemu wewnetrznego uzywa sie tylko
> MCU i MDP i na karcie _nie_ma_ scalaka 16550AF
> ani zadnego innego (8250,16450)?
> W momencie decyzji o zakupie wlasnie wbudowany
> na plytke 16550AF zdecydowal o wyborze marki?

To inny chipset, zawierajacy zamiast pary UARTow wbudowany emulator
UARTa. Ale ten emulator nie ma nic wspolnego z portem szeregowym, za
wyjatkiem interface od strony PC. W kazdym razie nie zamienia chyba danych
na szeregowe, a przekazuje je w formie rownoleglej do reszty mikrokontrolera.

O ile wiem, to byly z nimi klopoty - nie mialy np. zaimplementowanego
loopback'a.

> Powyzej masz przyklad ze modem wewnetrzny mozna
> zrobic bez zewnetrznego UART korzystajac z emulacji,
> nawet cos sobie przypominam z dyskusji na comp.dcom.modems
> pare lat temu jak wprowadzano V.32bis, ze emulacja
> Rockwell'a ma "niepelne FIFO" chyba jeden czy dwa bufory.

Mozliwe ze cos takiego rowniez.
Wiem, ze mozna tak to zrobic. Ale w Active tak nie zrobiono, moze
zreszta slusznie. Zreszta oba rozwiazania maja swoje wady i zalety.

> Wyglada logicznie ale mysz nie ma UART :-)))

Czasem ma :) Widzialem juz takie, z malym 8051 zawierajacym UART'a.
Ale kazda mysz musi miec jakis port szeregowy, niekoniecznie uniwersalny -
kiedys zrobilem taki port na TTL'ach - mial sprzetowe FIFO 2KB, i porozumiewal
sie Centronicsem z drugiej strony. Nawet fajna maszynka, gdyby zrobic to
w Lattice albo czyms podobnym... Bo tak to zajmowalo za duzo miejsca.
Przez prosta przerobke mozna bylo tam wstawic i 1MB RAM...

Modem wewnetrzny moze sobie pozwolic na nieuzywanie szeregowej postaci
danych pomiedzy PC i soba, mysz nie.

--
Krzysztof Halasa