Re: karty i/o

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 17:00:41 MET

In pl.comp.pecet Pawel Komos <progel_at_szc.ternet.pl> wrote:
: Juz od dawna jestem zdania, ze sposob
: komunikacji z modemem trzeba zmienic. Serial i Hayes byl dobry na 2400,
: przy dzisiejszych predkosciach, negocjacjach itd. modem powinnien byc
: urzadzeniem blokowym z dodatkowym kanalem sterujacym. W tej chwili nie da
: sie np. sprawdzic z jaka predkoscia modem w danej chwili transmituje. Do
: dyspozycji jest tylko wartosc wynegocjowana na poczatku - a co z
: renegocjacja w trakcie polaczenia?

Z tym nie ma juz problemow :-) Modemy kompresuja, i serial pracuje
sporo za szybko, a w razie potrzeby jest wstrzymywany.
Z blokowoscia urzadzenia tez nie problemu - tylko trzeba zamowic "lekko"
podrasowane 16550, z 1KB FIFO np.
Tylko posadzic to na jakiejs PCI, a nie ciagle na ISA.

: Tylko kto bedzie odwazny i wymusi nowy standard?
Intel :-). Pare krokow juz zrobil - centronics w nowszej specyfikacji
wspolpracuje z DMA, a serial to wkrotce bedzie USB.
A w ogole to czekam na modemy PCI - mam nadzieje ze z zalozenia beda mialy
tryb z wlasnym DMA na pokladzie...

J.

: > --
: > Krzysztof Halasa
: > Network Administrator of The Palace of Youth in Warsaw
: >

--
Jaroslaw Lis
| lis_at_ict.pwr.wroc.pl         | Institute of Engineering Cybernetics     |