Re: karty i/o

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 21:54:44 MET

Jarek Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<5b34n9$a36$4_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl>...
> In pl.comp.pecet Pawel Komos <progel_at_szc.ternet.pl> wrote:
> : Juz od dawna jestem zdania, ze sposob
> : komunikacji z modemem trzeba zmienic. Serial i Hayes byl dobry na 2400,
> : przy dzisiejszych predkosciach, negocjacjach itd. modem powinnien byc
> : urzadzeniem blokowym z dodatkowym kanalem sterujacym. W tej chwili nie
da
> : sie np. sprawdzic z jaka predkoscia modem w danej chwili transmituje.
Do
> : dyspozycji jest tylko wartosc wynegocjowana na poczatku - a co z
> : renegocjacja w trakcie polaczenia?
>
> Z tym nie ma juz problemow :-) Modemy kompresuja, i serial pracuje
> sporo za szybko, a w razie potrzeby jest wstrzymywany.

Predkosc to byl tylko przyklad. Modem moze podac wiele ciekawych informacji
np.: jakosc linii, poziom sygnalu itp., ale do tego trzeba przejsc na
command mode przerywajac transmisje. Gdyby byl jakis niezalezny kanal
moznaby monitorowac transmisje na biezaco i aktywnie dopasowywac sie do
aktualnych parametrow linii nie zdajac sie na wyobrazenie amerykanskich
programistow o liniach telefonicznych.

> Z blokowoscia urzadzenia tez nie problemu - tylko trzeba zamowic "lekko"
> podrasowane 16550, z 1KB FIFO np.
> Tylko posadzic to na jakiejs PCI, a nie ciagle na ISA.
>
> : Tylko kto bedzie odwazny i wymusi nowy standard?
> Intel :-). Pare krokow juz zrobil - centronics w nowszej specyfikacji
> wspolpracuje z DMA, a serial to wkrotce bedzie USB.

Jak dotad wyglada, ze USB to tez bedzie flop. Niektore plyty to juz maja,
ale kolejne miesiace (juz prawie lata) mijaja i jakos nie slyszalem o
jakimkolwiek urzadzeniu dostepnym w handlu,ktore daloby sie tam podlaczyc.
W zamierzeniach mial tam tez chodzic tez CD-ROM ale juz jest szybszy niz
bus. Sam pomysl jest dobry - mniej kabelkow, mniej zasilaczy, jeden rodzaj
wtyczek (chociaz wybrano dosc marne), ale co z tego?

Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl