Re: Szybkosc hdd

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 20:05:48 MET

: In pl.comp.pecet Maciej Kuczera <falcon_at_free.polbox.pl> wrote:
: : Tak sie wlasnie zastanawiam (moze to lamerskie pytanie) mam dobry dysk
: : Seagate Medalist 1,08Mb ktory obsluguje PIO 4 czyli wg specyfikacji
: : transfer wynosi kilkanascie MB/s tymczasem moj dysk nie wyciaga wiecej jak
: : 5 Mb/s (kontroler na plycie).Czy to czasem nie jest tak ,ze aby osiagnac
: : ten transfer to trzeba miec super komputer (bajecznie wyposazony) super
: : kontroler i wogule laboratoryjne warunki.

Z tego co mi wiadomo to, ze w modzie czwartym mozna osiagnac transfer rzedu
kilkunastu magabajtow wcale nie oznacza, ze dysk bedzie mial taki transfer.
Miedzy sterownikiem dysku a dyskiem faktycznie moze wystepowac tak wysoki
transfer ale tylko chwilowy. Rzeczywisty transfer ogranicza predkosc obrotowa
dysku, gestosc zapisu (ilosc sektorow na sciezce) i czas pozycjonowania glowic.
                                                   Seba.