Re: Szybkosc hdd

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 21:16:09 MET

sdemski_at_ict.pwr.wroc.pl (Sebastian Demski) wrote:

>Z tego co mi wiadomo to, ze w modzie czwartym mozna osiagnac transfer rzedu
>kilkunastu magabajtow wcale nie oznacza, ze dysk bedzie mial taki transfer.
>Miedzy sterownikiem dysku a dyskiem faktycznie moze wystepowac tak wysoki
>transfer ale tylko chwilowy. Rzeczywisty transfer ogranicza predkosc obrotowa
>dysku, gestosc zapisu (ilosc sektorow na sciezce) i czas pozycjonowania glowic.
> Seba.

w pio4, czyli przy rzeczywistych transferach powyzej 4MB/s najwazniejszy
okazuje sie czas pozycjonowania glowicy. w trakcie normalnej pracy
dysk jest czytany bardzo wyrywkowo. szeregowe czytanie wystepuje
tylko przy kopiowaniu dlugich plikow, ewentualnie przy oproznaniu
swapfile przy nieaktywnych aplikacjach.

ten dysk na ktory marudzilem ma czas przejscia miedzy sciezkami
rzedu 8ms . to chyba b.dobry czas. szkoda tylko ze ten egzemplarz jest
walniety.
ale jego szybkosc po prostu odczulem na wlasnej skorze.

jeszcze dodam, ze szybki transfer (nawet chwilowy) jest jednak potrzebny,
gdyz procesor moze w krotkiej chwili przezucic dana porcje informacji,
po czym moze sie zajac czyms innym. ma to b.duze znaczenie w systemach
wielozadaniowych (mozna przyjac pewne uproszczenie, niemicrosoftowych:)