Re: Dysk wariuje

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 20:06:02 MET

"R. S." <ditrskor_at_pbg.pl> wrote:

>Czy masz na mysli SINGLE DRIVE ? Zreszta niektore dyski nie odrozniaja
>za bardzo tych stanow pracy (po prostu dysk moze byc SINGLEm z
>ustawieniami MASTERa i vice versa - np. Quantumy roznej masci)

jak mowilem, to jest quantum. on ma tylko 3 ustawienia:
1.Master (single master lub master razem ze slave)
2.Slave
3.Cable select

>Zle mnie Grzesiek zrozumiales: czy byly to dyski IDE, lecz non-EIDE ?
>(pojemnosc ponizej 504*2^20 B, PIO 0)

nie, bardzo rozne. od staroci typu quantum 270 wykrywany wylacznie jako normal,
po najnowsze caviar'y segate'y itp/itd. te najnowsze zwykle same sie
wykrywaly jako pio3 lub pio4, w bios mam opcje auto.

>Drivery IDE (nie wiem jak w OSie) sa b. czesto do ... niezbyt udane.
>Pytanie czy dysk chodzi np. dosie, Windows95(32bitowy dostep...)
>Na czym polega "chodzenie byle jak" ? Opisz to.

chodzenie byle jak polega na tym, ze niewiadomo kiedy przestaje
transmitowac i zawiesza (ze tak powiem) cala tasme. dioda na dysku
sie zapala i juz nie gasnie, dostep do dysku staje sie niemozliwy.
a jak chodzi, to bardzo chetnie klamie. objawia sie to bledami CRC przy
rozpakowywaniu duuuzych archiwow, niewazne czym bylo pakowane.

>May be. Zwroce (powtarzam sie chyba) uwage, ze NIE MA NORMY NA IDE.

wiem o tym.

>Ja mam np. Seagate'a 42 MB (do sprzedania !!! tylko 70 zl !!!),

drogo :)))))

>ktory
>nie lubi pracowac z nowymi Caviarami - objawia sie to spowolnieniem
>pracy (Checkit pokazuje transfer 50kB/s, NU podobnie). Dotyczy to tylko
>pracy jako slave, i nie wystepuje np. z WDAC2200 (caviar 200).
>Sam dysk ma transfer rzedu 490 kB/s, ale przy tym duzym czasami jakby
>sie zacinal.

no tak. temu sie trudno dziwic. kiedys walczylem z jakims starym
dyskiem, probowalem go ustawic jako slave bo gostek kupil sobie
quantum 800MB. dobrze by bylo zeby chodzil jako master, .... nie dalo sie.
ale to inna historia. zreszta quantumy bardzo czesto odmawiaja pracy
jako master z wieloma typami dyskow roznych firm.

>Notabene kopiowalem ostatnio instalacje pewnego UNIXa z CD na HDD pod
>DOSem (Nortonem 5.0). Problem w tym, ze na plycie wszystkie nazwy sa
>zgodne z ISO 9660, ale sa 2 pliki i 1 katalog o nazwie con - (w DOSie
>CON !!!) - efekt taki, ze ww plikow nie skopiowalo, a czas kopiowania na
>JVC 4x wyniosl ok. 3-4 GODZIN.

no tak. skads to znam :))) ja kiedys probowalem zalozyc katalog
o nazwie cdrom, i nie wiedzialem czemu sie nie da. w koncu zajrzalem
do config.sys , i zobaczylem deklaracje drivera do CD, ktory tworzyl
wirtualne urzadzenie o nazwie cdrom. zmienilem na jakas przypadkowa nazwe :)))

>Po przerobce DOSa (CON zmienilem na CCS) poszlo w normalnym tempie i w
>calosci.

>Radoslaw Skorupka
> mailto://R.Skorupka@pbg.pl
>Lodz, Poland

no wlasnie. bardzo zblizony objaw co ja mialem :)))
no coz. dosologia to bardzo dziwna 'nauka' :)