Re: Dysk wariuje

Autor: R. S. (ditrskor_at_pbg.pl)
Data: Thu 09 Jan 1997 - 02:52:03 MET

> Tak. Dzialaja bez zadnych dodatkowych driverow. Dziala mi takze
> konfiguracja, gdzie na kazda tasme podpinam po dysku, kazdy jako master.
Czy masz na mysli SINGLE DRIVE ? Zreszta niektore dyski nie odrozniaja
za bardzo tych stanow pracy (po prostu dysk moze byc SINGLEm z
ustawieniami MASTERa i vice versa - np. Quantumy roznej masci)

> tylko to nieszczescie o nazwie quantum mi nie chce dzialac.

> przeciez caly czas mowie o dyskach IDE/EIDE. Podlaczalem naprawde rozne
> dyski, co kto przyniosl do kopiowania :)))
Zle mnie Grzesiek zrozumiales: czy byly to dyski IDE, lecz non-EIDE ?
(pojemnosc ponizej 504*2^20 B, PIO 0)

> IRQ i I/O nie wchodza w konflikty. Jesli chcesz to ci moge podeslac
> diagnostyke, sciagnieta z OS.
>
> Dysk byle jak chodzi mi przy wykorzystaniu driverow do plyty.
> drivery IDE dostarczane przez IBM wykladaja ten dysk totalnie.
> Dysk jest prawidlowo wykrywany w bios.
Drivery IDE (nie wiem jak w OSie) sa b. czesto do ... niezbyt udane.
Pytanie czy dysk chodzi np. dosie, Windows95(32bitowy dostep...)
Na czym polega "chodzenie byle jak" ? Opisz to.

> Dziwna sprawa. Ktos mi przyslal prywatnym mailem info, ze w tych modelach
> prawdopodobnie jest walnieta elektronika. to ponoc taka partia.
> Ale jak jest naprawde, tego chyba nikt nie wie.
May be. Zwroce (powtarzam sie chyba) uwage, ze NIE MA NORMY NA IDE.
Ja mam np. Seagate'a 42 MB (do sprzedania !!! tylko 70 zl !!!), ktory
nie lubi pracowac z nowymi Caviarami - objawia sie to spowolnieniem
pracy (Checkit pokazuje transfer 50kB/s, NU podobnie). Dotyczy to tylko
pracy jako slave, i nie wystepuje np. z WDAC2200 (caviar 200).
Sam dysk ma transfer rzedu 490 kB/s, ale przy tym duzym czasami jakby
sie zacinal.
Notabene kopiowalem ostatnio instalacje pewnego UNIXa z CD na HDD pod
DOSem (Nortonem 5.0). Problem w tym, ze na plycie wszystkie nazwy sa
zgodne z ISO 9660, ale sa 2 pliki i 1 katalog o nazwie con - (w DOSie
CON !!!) - efekt taki, ze ww plikow nie skopiowalo, a czas kopiowania na
JVC 4x wyniosl ok. 3-4 GODZIN.
Po przerobce DOSa (CON zmienilem na CCS) poszlo w normalnym tempie i w
calosci.

--
Radoslaw Skorupka
 mailto://R.Skorupka@pbg.pl