G'95 i fonty.

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 11:38:03 MET

Peter Majchrzak wrote:

 PM> Mam problem z G'95 i TrueType'owymi fontami. A mianowicie, ustawiajac
 PM> w jakims programie font Courier New CE, windoza zamiast moich
 PM> spragnionych CE, podstawia mi jakiegos Couriera nieogonkowego. To
 PM> samo jest z Times New Roman. Poza tym, juz sie przestalem przejmowac,

Niestety, ale jakis lamer u Mikrego zapomnial w programie instalacyjnym wstawic
prawidlowe podstawienia fontow CE w WIN.INI w sekcji [FontSubstitutes]. Przyklad
dla Times Ner Roman:

==========
Times New Roman CE,238=Times New Roman,238
Times New Roman CE,0=Times New Roman,238
==========

Podobnie trzeba zrobic ze wszystkimi innymi fontami, ktore sprawiaja klopoty
(np. z fontami CE dostarczanymi z HP DJ 870Cxi).

Przyczyna jest prosta: starsze programy odwoluja sie zawsze do pierwszego fontu
w pliku, a obecne pliki fontow zawieraja wiele fontow w jednym pliku. O ile
nowsze programy odwolujac sie do fontow CE dodaja jeszcze 'identyfikator' 238,
to starsz podaja 'identyfikator' 0, ktory wskazuje na font bez ogonow - stad
koniecznosc podstawienia jak w drugiej linijce przykladu.

[...]

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl