karty i/o

Autor: RoMan Mandziejewicz (RoMan.Mandziejewicz_at_f88.n484.z2.fidonet.org)
Data: Wed 08 Jan 1997 - 11:03:05 MET

Andrzej Karpinski wrote:

[...]

 AK> Polscy BBSowcy z zasady jezdza na obzydliwej, sharewareowej ramocie,
 AK> ktora uwazam za dno kompletne.

Tylko co to ma wspolnego z polling mode? Ramota na pewno nie pracuje w tym
trybie.

 AK> Jakos Major (alias Worldgroup) podoba mi sie "nieco" bardziej. Jedyna
 AK> wada to cena (ok. 30mln za wersje podstawowa 8 user), aczkolwiek

Ano wlasnie.

 AK> jesli cos jest dobre (bo akurat jest) to nie moze byc tanie.

To co - uwazasz, ze jak ktos _prywatny_ komputer udostepnia innym, to juz musi
wywalic 30 baniek. Nie zartuj nawet w ten sposob.

 AK> Oczywiscie jest mozliwosc wyboru trybu pracy (polling mode vs
 AK> przerwania). Z tym, ze przy wiekszej ilosci obslugiwanych comow (w
 AK> moim przypadku 7) znalezienie odpowiedniej ilosci przerwan stanowi
 AK> pewnego rodzaju problem :P ;) Stad sensownosc stosowania roznych
 AK> sztuczek, porzadnych kart i/o, polling mode'ow.

Po raz kolejny powtarzam: ramota _nie_ uzywa polling mode!

 AK> Jesli chodzi o port bandwidth to uzyskiwana przepustowosc jest wrecz
 AK> niewiarygodna, bez wzgledu na to co sie akaurat dzieje i ilu wisi
 AK> userow. Na zwyklych 16550AF 57k6 (przy 90% efektywnosci) uzyskujesz
 AK> dla ok. 60 portow na zwyklym P90... Zrob to samo na durnej ramocie...

A skad wezme 60 linii telefonicznych i 60 modemow???????????? Masz tyle w
_domu_ ?

[...]

 AK> Oczywiscie nie neguje malych, lokalnych systemow z 1-2 portami na
 AK> ramocie.

I takie a nie inne jest zastosowanie ramoty.

 AK> Mowie jedynie, ze jesli chcesz robic cos odrobinke
 AK> wiekszego, badz hm.. lepszego to ramota przestaje dosc szybko
 AK> wysarczac.

Bo ramota _nie_ _jest_ do tego. Howgh!

[...]

--