karty i/o

Autor: StaCH_at_tpnet.waw.pl
Data: Wed 08 Jan 1997 - 11:52:00 MET

On 1997-01-06 khc said:

>Niezle. Jak sie dobrze zastanowisz, to dojdziesz do wniosku, ze
>kwarc nie pedzil juz nic innego (najprawdopodobniej), i bedziesz

Zajrzalem do schematu i rezeczywiscie nic wiecej
nie pedzil na oko ... Ale to o niczym nie przesadza
poniewaz pomiedzy sygnalami RS232 jest jeszcze clock.
Jak wyzej pisze sprawdzalem dzialanie programem Modem
Doctor gdzie jest "UART test" i "Modem test" osobno.
Po zmianie kwarcu UART test przechodzil, Modem test nie.

>Dobra, teraz rozwiazanie: przypuszczalnie modem dzialalby, gdybys
>ustawil w programie predkosc 9600 bps, co po uwzglednieniu mnoznika
>daloby prawdziwe 38400 bps. 57600 w takim ukladzie ustawic sie nie
[]
>Po prostu - Ty nie popedziles UART'a modemu (ktory znajduje sie w
>scalakach z napisem Rockwell), a UART komputera, znajdujacy sie na
>karcie modemu. To tak, jakbys chcial to zewnetrznego Active
>podlaczyc karte Zyxela pracujaca na 460kbps :)

Ano nie calkiem tak jest jak piszesz :-)))
Wiodl slepy kulawego :-((((
Po co mialyby byc dwa UART'y w uzyciu po jednej
stronie serial linku? W modemie wewnetrznym jest tylko
jeden UART wlasnie ten dajacy port COM dla I/O.
Nie ma takiego pojecia UART komputera czy UART modemu.
UART jest czescia styku pomiedzy szyna ISA z jednej
strony a zlaczem RS232 z drugiej.
A to, ze chipset Rockwell'a zawiera w sobie UART
lub jego programowa emulacje to jest prawda tylko,
ze w Active V.32bis dodano 16550AF blokujac ow
wewnetrzny UART aby poprawic wspolprace z komputerem
przy szybkich transferach.
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

UNIPROJEKT Warszawa fax 48-22-673-11-67

`[1;32;44mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive