Re: karty i/o

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 10:13:31 MET

StaCH_at_tpnet.waw.pl writes:

> Robilem kiedys proby z wymiana kwarcu z 1,8 na 7,2 (dokladnie 4 razy
> szybszy niz oryginalny) w modemie wewnetrznym ACTIVE z UART 16550AF.
> Testowany port (Modem Doctor) dzialal natomiast modem nie chcial
> pracowac z tak popedzonym UART'em. Nie wiem czemu i nie mialem czasu
> aby zglebiac problem ..Byc moze kwarc "pedzil" jeszcze
> cos innego w modemie ...

Niezle. Jak sie dobrze zastanowisz, to dojdziesz do wniosku, ze kwarc nie
pedzil juz nic innego (najprawdopodobniej), i bedziesz juz wiedzial,
dlaczego nie dzialalo, choc sam port dzialal. To nie jest skomplikowane.

Dobra, teraz rozwiazanie: przypuszczalnie modem dzialalby, gdybys ustawil
w programie predkosc 9600 bps, co po uwzglednieniu mnoznika daloby
prawdziwe 38400 bps. 57600 w takim ukladzie ustawic sie nie da (tzn. da sie
tak ustawic port - przy dzielniku 2*4=8, ale raczej nie oferuja tego
programy). A o ile pamietam, to Active nie dzialaly na 115200, przynajmniej
ten, ktory teraz lezy u mnie wsrod innych kart i podobnych patentow
mogacych stanowic najwyzej zrodlo elementow elektronicznych.

Ale nawet gdybys robil to z Active V.34 (ktory, jak mysle, powinien
umiec 115200), to i tak musialbys ustawic dzielnik 4, czyli predkosc w
programie 28800 (podobnie trudne jak 14400).

Po prostu - Ty nie popedziles UART'a modemu (ktory znajduje sie w
scalakach z napisem Rockwell), a UART komputera, znajdujacy sie na karcie
modemu. To tak, jakbys chcial to zewnetrznego Active podlaczyc karte
Zyxela pracujaca na 460kbps :)

--
Krzysztof Halasa