Re: Co to za wirus?

Autor: A_Zet (adek_at_free.polbox.pl)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 22:18:41 MET

Grzegorz Bodaszewski <warta_olsztyn_at_telbank.pl> napisał(a) w artykule
<32dcf524.6401124_at_news.nask.pl>...

[ciach]
> sie do tego, ze zainstalowali 30-dniowe demo jakiegos polskiego
> programu do kosztorysowania czegos-tam, a potem usilowali je
> szukiwac przez zmiane daty systemowej. Drugi raz juz chyba tego

Nie bylbym tego calkiem pewien albowiem na moim domowym PC-cie
tez TBAVwywala komunikaty o mozliwosci zarazenia:
MBR H.D.1 might be infected by an unknown virus
Active partition might be etc
BootRecord C: might be etc,
odkad go tylko zainstalowalem (27.12.96 z CD-ROM'a dolaczonego
do PC WK 1/97 - klania sie dyskusja PC WK klamie...) a jako zywo
nie mialem do czynienia z demo kosztorysowania. Najgorsze jest to,
ze TBAV nieznajduje_nigdzie_indziej_przyczyny zarazenia. A przeciez
daje mu do sprawdzenia wszystko to z czym mial do czynienia komputer.
Moze PC WK dal nam w prezencie konia trojanskiego? Bo istotnie i ja
mialem podobne dzialanie jak Panowie z:

zmienilem date systemowa, bo wyekspirowala mi sie przegladarka
NeoSoft Viewer, ktora jeszcze raz chcialem uzyc. Moze to ktos, kto
przygotowuje mase bezuzytecznych programow na CD-ROM w wersjach
kilkunastodniowych wpadl na pomysl, by postraszyc uzywajacych te
programy nieco dluzej ;-). Bo mimo, ze mam te straszne komunikaty
z TBAV z calym spokojem uzywam komputera (i pozostale dwa
pokolenia zamieszkujace ze mna, m. in. intensywne gry). Konczac
ten przydlugi wywod chcialbym miec pewnosc co do lancucha
przyczynowo-skutkowego jesli idzie o te kilka maszyn w Tarnowie
i Olsztynie. Czy to jest to co rzekomo znajduje TBAV (u mnie tez znalazl
i nic sie nie dzieje, MKS_VIR grudniowy rowniez nic nie widzi) czy tez
zupelnie cos innego.

PS. Sprawdzilem przed chwila sciagnietym F-PROT 2.25 (uklony
dla Romka) i tez niczego nie zobaczyl...
PPS. Czy ktos jeszcze ma jakies doswiadczenia z tym TBAV
ze styczniowego krazka PC WK?

Pozdrawiam
Adek