Re: Co to za wirus?

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Sun 05 Jan 1997 - 23:15:28 MET

Jerzy Wiatr <wiatr_at_umt.ipl.net> wrote:

>Czy moze wie ktos cos o wirusie ( chyba jakas nowa bestyja), ktory
>czepia sie boot sectora, robi totalny balagan i ponoc jedynym ratunkiem
>jest format hdd. Grudniowy MKS_VIR na niego nie reaguje, jako nieznany
>wirus rozpoznaje go najnowsza wersja Thunderbyte'a. Spotkalem sie z nim
>w Tarnowie, gdzie zalatwil kilka maszyn, z pewnoscia jest tez gdzies
>indziej. Szczegoly znaja ludzie z tarnowskiej firmy komputerowej
>"ZiCom",
>mail: zicom_at_tarnow.ipl.net.
>Moze ktos cos wie i poradzi.

W mojej filii cos kilka dni temu wcielo dwa dyski - rozwalilo FAT,
a ze dyski nie byly dawno porzadkowane ani zabezpieczane przez zadne
'image', na jednym z nich chkdsk dal ok. 32 tysiace clustrow w
24 tysiacach kawalkow, czyli dysk pod format. Bodajze na 3 sektorze
0 sciezki znalazlem napis 'HDD Killer'. MKS-VIR 5.29b nic nie pokazal.
Nie wiem, czy byl to wirus, czy kon trojanski - koledzy przyznali
sie do tego, ze zainstalowali 30-dniowe demo jakiegos polskiego
programu do kosztorysowania czegos-tam, a potem usilowali je
szukiwac przez zmiane daty systemowej. Drugi raz juz chyba tego
nie zrobia.... Na szczescie nic specjalnie waznego na tych dyskach
nie mieli.
W poniedzialek bede wiedzial, jak sie nazywa to podejrzane demo -
maja mi przywiezc dyskietki.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl