Re: Sound Blaster AWE32 PnP

Autor: Marek Jedlinski (eristic_at_gryzmak.lodz.pdi.net)
Data: Mon 06 Jan 1997 - 22:21:04 MET

math_at_free.polbox.pl tak napisał o Sound Blaster AWE32 PnP:

>Mam tą wspaniałą kartę, ale nie wiem dlaczego poziom dzwięku z mikrofonu
>jest tak niski (suwak jest na fulla, a zwiększenie gaina mnie nie użądza)
>--

Jeżeli kartę kupiłeś niedawno, to drivery z creaf.com nie będą nowsze i
nic nie dadza. Miałem ten sam problem z niskim poziomem dźwięku z
mikrofonu (elektretowy, z włąsnym zasilaniem z baterii). Trochę pomogło
wyłączenie w mikserze ("Creative Mixer") wszystkich innych źródeł
dźwięku oprócz mikrofonu, kiedy chciałem coś nagrać - ale zaznaczam, że
pomogło niewiele. Do tego przy nagrywaniu do wavów dochodziły jakieś
nieregularne trzaski, i to również przy nagrywaniu z MIDI albo z CD
(przy mikrofonie wyłączonym w mikserze). W końcu udało mi się dobrać do
oryginalnego mikrofonu produkowanego przez Creative Labs - takiego, jaki
jest dołączany "bezpłatnie" do SB AWE 32, a do PnP 32 nie jest -
problemy znikły, wszystkie. Zapłaciłem za ten mikrofon coś koło 70
złotych, a ściągali mi go ponad miesiąc, bo one nie są właściwie
rozprowadzane samodzielnie, a tylko w zestawach z AWE 32 (tak mi w
każdym razie tłumaczono w łódzkim sklepie). Ten mikrofon od CL jest
znakomity - co prawda poziom dźwięku podawany bezpośrednio do głośników
nie jest zbyt wysoki, ale jeśli nagrasz z mikrofonu do pliku *.wav,
efekt jest doskonały. Żadnych trzasków, bardzo silny i czysty dźwięk
(no, to jeszcze zależy od "recorder settings" naturalnie). A mikrofon
nie ma włąsnego zasilania, więc odpada kłopot z bateriami itp.

pozdrowienia,

marek jedliński

--
Marek Jedliński  (Klucz publiczny PGP/finger)
UŁ, Instytut Anglistyki, tel/fax (42) 366337