Re: Toner do HP5L

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Sat 04 Jan 1997 - 16:52:46 MET

Romuald Zylla, T.Uni. of Lsdz, PL <zylla_at_lodz1.p.lodz.pl> napisał(a) w
artykule <1.5.4.16.19970104152403.27775b60_at_lodz1.p.lodz.pl>...

[CIACH]

UWAGA:

> Do HP5 moze nie wiesz ale moze wiesz jaki do HP3

> O te informacje mi najbardziej chodzi.
> Kiedys wsypalem do HP3 toner od Canona i mialem szare wydruki.
> Jaki test tonera wykonac zeby sie przekonac ktory toner jest OK ?

[CIACH]

Niestety nie potrafie podac konkretnych typow, ale moze troche teorii
pomoze przy eliminacji:
- tonery dziela sie na jedno- i dwuskladnikowe (dodaje sie tzw. developer)
Jezeli do jakiegos typu jest developer, to toner na pewno nie pasuje do
drukarki HP.
- Wielkosc ziarna tonera (mierzona w mikrometrach) wplywa glownie na
rozdzielczosc przy kopiarce i nie ma znaczenia w drukarce.
- Bardzo istotna jest temperatura topnienia. Zbyt niska spowoduje oklejanie
walka teflonowego w utrwalaczce, przy zbyt wysokiej kopie beda nie
utrwalone. Nie widzialem niestety nigdzie podanych temperatur dla roznych
typow, ale moze czujnik temperatury na walku teflonowym w utrwalaczce
bedzie opisany?
- Efekt szarego wydruku pojawia sie np. w wilgotnym pomieszczeniu, jezeli
ucieka wysokie napiecie z elektrod. Przy innym tonerze moga to byc rozne
wlasnosci elektrostatyczne. Moze trzeba poszukac po serwisowkach typu
o zblizonych napieciach elektrodowych ?

Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl