Re: AMD vs Cyrix (bylo: Cyrix)

Autor: Jarek Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 02 Jan 1997 - 22:02:23 MET

In pl.comp.pecet Andrzej Karpinski <KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl> wrote:
: > A co Ci sie tak niby wysypywalo na tym AMD ? AMD PR-100 mam dopiero od
: > 2-ch miesiecy ale na razie nie stwierdzilem, zeby mi sie cos sypalo z

: clipper. konkretniej? firma2001.
: clarion. konkretniej? nasz program serwisowy (autorstwa Tomka Winiarskiego)
: 3ds. po prostu nie dziala.
: starczy? jesli sa przyklady ze cokolwiek dziala inaczej (w tym przypadku
: wcale nie dziala) to znaczy ze procesor jest do dupy bo nie zgodny w pelni.
: wynika z tego ze moze sie wylozyc albo dac dziwne wyniki w najmniej
: oczekiwanym momencie. zegnaj wiec powazna praco!

Nie Karpio - to swiadczy o tym, ze clipper mial blad w petlach opozniajacych
(jest patch), 3ds juz jest nowe - poprawione.
Mnie tez kiedys dawno polowa wlasnych programow przestala dzialac - bo sie
okazalo ze delay ze starych TP/TC pod 486 to juz zle dziala.

Podobna sytuacja byla dawno temu w koprocesorach - cyrix mial jeden z
lepszych, coz ... niekompatybilny. Byl po prostu od Intelowskiego
bardziej dokladny przy liczeniu funkcji..

Natomiast masz o tyle racje, ze to Pentium Intela jest teraz znaczacym
standardem, i niekompatybilnosc oznacza klopoty...

: koprocesor jest zywcem sciagniety z konstrukcji klasy 486! przyklad? amd k5
: ma uklad wzorowany na amd 5x86/133 (porownajcie wydajnosc i czasy wykonywania
: instrukcji),

Niestety. Pytanie tylko czy w ogole uzywasz koprocesora.....

: to troche nie uchodzi w
: czasach pentiumpro... cena wysoka? 133MHz pentium jest naprawde wydajnym
: procesorem, zadowoli 98% uzytkownikow. a kosztuje ok. 700zl (na gieldzie
: jeszcze taniej). to nieduzo.

Pytanie tylko, czy zanim kupimy sobie wymarzone PPro, to wydac nalezy 700zl
na P133, czy 200 na K5....

J.