Re: AMD vs Cyrix (bylo: Cyrix)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 02 Jan 1997 - 19:02:38 MET

> A co Ci sie tak niby wysypywalo na tym AMD ? AMD PR-100 mam dopiero od
> 2-ch miesiecy ale na razie nie stwierdzilem, zeby mi sie cos sypalo z

clipper. konkretniej? firma2001.
clarion. konkretniej? nasz program serwisowy (autorstwa Tomka Winiarskiego)
3ds. po prostu nie dziala.

starczy? jesli sa przyklady ze cokolwiek dziala inaczej (w tym przypadku
wcale nie dziala) to znaczy ze procesor jest do dupy bo nie zgodny w pelni.
wynika z tego ze moze sie wylozyc albo dac dziwne wyniki w najmniej
oczekiwanym momencie. zegnaj wiec powazna praco! poza tym to troche jak
rasowanie syrenki - niestety technologicznie zarowno cyrix jak i amd sa
jeszcze sporo za zwyklym pentium, nie mowiac o ppro. uklady amd i cyrix zle
sprawuja sie np. pod linuxem, nextstepem, nt, os2 dzialajac wolniej od
analogicznych inteli. maja tez nizszy zegar (wolniejsze modele) z powodu jaj
z mnoznikiem czestotliwosci (x2 tylko). a kto chce miec 25MHz PCI? bez sensu.
koprocesor jest zywcem sciagniety z konstrukcji klasy 486! przyklad? amd k5
ma uklad wzorowany na amd 5x86/133 (porownajcie wydajnosc i czasy wykonywania
instrukcji), zas cx6x86 przypomina nie wiedziec czemu cyrixa 5x86, czyli de
facto mamy nieco poprawiony koprocesor z 486... to troche nie uchodzi w
czasach pentiumpro... cena wysoka? 133MHz pentium jest naprawde wydajnym
procesorem, zadowoli 98% uzytkownikow. a kosztuje ok. 700zl (na gieldzie
jeszcze taniej). to nieduzo.

karpio