Re: Karta video 1MB -> 2MB

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 13 Nov 1996 - 18:45:00 MET

> No wiec "uprgrejdna~lem sobie i ... NIC!
> Zadnych dostrzegalnych efektow.

zaiste dziwne. juz zaczalem sie martwic, ze nasze teorie sa do d.. i calosc
wiadomosci to tak naprawde pierdoly, a to ze w naszych kartach wychodzilo
lepiej to czysty przypadek... no ale nie, ufff... ;)

> Szalenie popularne karty oparte na S3 (oczywiscie nie mowie
> o tych najnowszych) nie stanowia zbytniej konkurencji.

S3 nie stanowia dla zadnej naprawde porzadnej karty powaznej konkurencji ;)

> [...]
> "szyna~ lokalna~" w scislym tego pojecia znaczeniu nie jest.
> W PCI procesor od peryferiow jest niezle oddzielony.
> Dla mnie to zaleta, bo pozwala na rozne tam arbitraze,
> bus masteringi etc. Dla Karpia wada - bo zmniejsza troughput.
> Ale przyznam szczerze ze nie spodziewalem sie az takiej roznicy
> na korzysc VLB w tych benchmarkach, ktore zaleza glownie od
> predkosci transferu po szynie (BitBlit Memory -> Screen oraz DIVE).
> Prawde mowiac sadzilem ze szybkosciowe zalety VLB wychodza jedynie
> gdy sie ja zapusci na 40 a nawet 50MHz, tutaj zas obie szyny

coz, za rok bedziemy obaj usatysfakcjonowani: obok PCI, na ktora bedziemy
sadzac scsi, kontrolery hdd, karty sieciowe, fixator i bulbancznice bedziemy
miel agp (piotrek, dzieki za materialy ;) ), na ktorym bedzie sobie szalec
grafika, bez ograniczen PCI. nawiasem mowiac szkoda jednak, ze projektanci
nie pomysleli, i ze juz w momencie projektowania PCI byla wolniejsza niz
procesory. mozna bylo choc odrobinke pojsc do przodu... mam nadzieje, ze AGP
(64bit, 66MHz, bez zadnych dodatkowych ukladow posredniczacych) sie przyjmnie
i sprawdzi juz niebawem. nie moge sie doczekac, bo troughput wzrosnie 5-6
razy... ;)

btw. PCI 2.1 z porzadna karta daje lepszy transfer niz VLB @40MHz... inna
rzecz ze procesor o 3 klasy lepszy, a PCI taktowany 38MHz prawie...

karpio