Re: DOS4GW

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 11 Nov 1996 - 09:40:22 MET

ROLAND_at_chicken-et1.iie.pz.zgora.pl (Roland Zerek) wrote:
> Czesc!!!

>Wiem, ze DOS4GW to jest exender dla trybu rozszerzonego (a moze sie
>myle). Wiem tez, ze jest taki kompilator, co sie nazywa Watcom C++,
>albo jakos tak, ktorym mozna kompilowac programy dzialajace w trybie
>chronionym. Zaznaczam, ze chce kompilowac pod DOS. Mam w zwiazku z
>tym pytania:
>
>1. Co to jest wlasciwie DOS4GW ? Slyszalem, ze oferuje on funkcje
> DPMI. Czy to prawda ?

tak. juz windowze 3.xx (prawdopodobnie od starych 3.0) same z siebie
dzialaja w trybie DPMI. emm386.exe oferuje podzbior, czyli VCPI.
Tak wiec niektore rzeczy pod DOS dzialaja pod windowze bez swojego
serwera dpmi, a pod golym dos nie chca.

>2. Skad moge wziac taki kompilator ? A moze jakis inny ?

nie mam zielonego pojecia :) moze propozycja ktora przedstawie za chwile
jest nieuczciwa, ale proponuje abys sie rozejrzal za jakism warez i sobie
sprawdzil. Jak ci bedzie odpowiadac, to kup.

>3. Czy pod Borlandem mozna pisac i kompilowac programy dzialajace w
> trybie chronionym. Zaznaczam, ze pod DOS.

borland dostarcza wlasny serwer dpmi do swoich kompilatorow. Tak wiec
nie jest potrzebne nic dodatkowego.

> z gory wielkie dzieki za wszelkie informacje...
>
> Roland

nie ma sprawy. czemu nie korzstasz z grupy news:pl.comp.programming ?