Re: Ethernet a gniazdka elektryczne.

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Mon 11 Nov 1996 - 09:18:38 MET

warta_olsztyn_at_telbank.pl (Grzegorz Bodaszewski) wrote:

>'Uziemienie' (tzn. polaczenie terminatora z masa komputera) jest
>wysoce wskazane - zmniejsza szanse na powstawanie zaklocen w kablu,
>aczkolwiek przy malych odleglosciach ethernet dziala rowniez bez
>uziemiania terminatorow. Jezeli to robisz, to TRZEBA w jednym punkcie,
>NIE WOLNO w dwoch.

Duuuuuuzo lepszym rozwiazaniem jest prawidlowo poprowadzona
instalacja zerujaca, zeby kazde gniazdko mialo bolec itp.
Niedopuszczalne jest podlaczenie zera bezposrednio w gniazdku.
   Jesli ten warunek bedzie spelniony, nie ma potrzeby uziemiac ethernetu.

>Wspolna faza to gruba przesada. Wspolny uziom jest niezbedny.
>Wysoce wskazana (moim zdaniem niezbedna, ale w praktyce bywa
>roznie) jest instalacja trojprzewodowa, z zerem ochronnym
>oddzielonym od roboczego.

no wlasnie. to jest najwazniejsze.

chodzi o to, ze wszedzie jest prowadzony oddzielny 3ci przewod.
ze wszystkich punktow zbiega sie w jednym miejscu (punkcie) i tam jest
polaczony, albo uziemiany albo zerowany. Nie znam aktualnych przepisow
w tej kwestii (nie bylem na kursie i egzaminie SEP)