Re: EDO vs FPM - wyniki testu

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 07 Nov 1996 - 16:28:04 MET

Krzysztof Halasa napisal (-a) :

> Ok. A jak to jest w przypadku EDO z przeklamaniami (obecnymi w znanych
> pamieciach DRAM, m.in. w fast page)?
Praktyka pokazuje, ze nie wystepuje juz wlasciwie cos takiego jak
przeklamywanie danych w pamieciach.
> Jesli rowniez wystepuja, czy sa dostepne pamieci EDO 36-bit?
Nie ma czegos takiego jak EDO czy SDRAM z parzystoscia, zasada dzilania tego
typu pamieci nie pozwala na kontrole w/w.
> Czy chipset Orion KX obsluzy przeplot na FPM, a nie obsluzy na EDO,
> wiec fast page beda (w nim) szybsze?
Ogolnie Intel nie poleca pamieci typu EDO do plyt na ktoryms z chipsetow
Orion. Ja bym polecal do plyty na KX albo FPM 32-bit albo FPM 36-bit (to
ostatnie pozwoli wlaczyc ECC na plycie jesli wszystkie SIMMy beda 36-bit),
jesli oba banki obsadzisz FPM to mozesz wlaczyc przeplot (na EDO nie mozna
zrobic przeplotu) jesli ta plyta i jej BIOS to umozliwiaja.
Sprawdz jakie masz teraz kosci w tej maszynie.

Piotrek