Re: EDO vs FPM - wyniki testu

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Thu 07 Nov 1996 - 15:57:06 MET

KARPIO_at_elza.xyz.lublin.pl (Andrzej Karpinski, Lublin ul. Junoszy 1A/10,) writes:

[EDO RAM]
> ps. macie racje ze przeklada sie to na 1-2% wzrostu predkosci pracy
> wiekszosci aplikacji, a kalsyczne testy (checkit, sysinfo) nie pokaza
> zadnej roznicy. tyle ze wystarczy puscic jakiegos nt, albo pobawic
> sie w dtp, ogladanie mpegow by jednak stwierdzic nawet stoperem
> poprawe. poza tym wiekszosc osob nie zauwazy roznicy miedzy
> obecnoscia a brakiem cache, wiec w ich przypadku nie ma w ogole o
> czym dyskutowac ;) mnie nie interesuje masowka, tylko najlepsze
> dostepne na rynku rozwiazania i swojego zdania w tej sprawie nie
> zmieniam.

Ok. A jak to jest w przypadku EDO z przeklamaniami (obecnymi w znanych
pamieciach DRAM, m.in. w fast page)?
Jesli rowniez wystepuja, czy sa dostepne pamieci EDO 36-bit?
Czy chipset Orion KX obsluzy przeplot na FPM, a nie obsluzy na EDO,
wiec fast page beda (w nim) szybsze?

Bede musial niedlugo kupic troche RAM do maszynki, nie chcialbym kupic
gorzej niz lepiej.

--
Krzysztof Halasa