Re: Formatowanie dysku!

Autor: Miroslaw Prywata (mpry_at_fuw.edu.pl)
Data: Tue 29 Oct 1996 - 12:06:15 MET

> Uzytkuje taka partycje juz od bardzo dawna i na razie nie mialem
> zadnego problemu, a raczej wprost przeciwnie. A bawilem sie partycje

U mnie w Instytucie na pietrze bylo 5 czy 6 dyskow z zalozonym
doublespace. I wszystkie padly po mniej wiecej 2 latach (co ciekawsze w
podobnym czasie). Upadek ostatniego mialem okazje obserwowac, pierwszy
padl katalog wpisany jako TEMP w autoexecu (na nieszczescie byl to DOS).
Nie udalo sie odzyskac kilku duzych plikow (typu kilka mega). A zysk
z double byl naprawde byl niewielki (167MB->200MB).

Jakims wyjsciem jest uzywanie double space na dysku, na ktorym niewiele
sie zmienia, nie radze tego robic tam gdzie jest system, wkladac tam
programow, ktore lubia tworzyc i kasowac duze ilosci plikow (wydaje mi
sie, ze katalog netscape/cache moglby sie przyczynic znaczaco do upadku
takiego double space).

Co prawda sa szczesciarze, ktorzy uzywaja i nic im nie pada, ale trzeba
sie liczyc z tym , ze w dowolnym momencie dzialania pojawi sie np napis
CVF file is damaged, see readme.txt for more details
i wtedy trzeba jakos zdjac to swinstwo, pozyczajac, kupujac etc. jakis
dysk, na ktory sie to przegra ....

                        Mirek