Czy mozna pamieciami popsuc plyte?

Autor: Marek Nazarko (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Mon 28 Oct 1996 - 17:08:45 MET

Jarek Lis wrote:

> Marek Nazarko <mna_at_csbi.katowice.pl> wrote:
> : > Mnie sie lekko gryza. Ale rownie dobrze moge miec uzkodzony drugi
> : > bank.
> : Czy nieprawidlowe wlozenie simmow moze uszkodzic plyte glowna?
>
> Elektrycznie to malo prawdopodobne.
> Ale jak komus uda sie np SIMMy wlozyc odwrotnie, to zachodzi pytanie
> co zlamal - SIMMy czy podstawki w plycie...
Nic nie zlalamlem i wlozylem dobra strona.
Opisze dokladniej:
Mam plyte SHUTTLE 486 (wiem ze badziewie, ale dawno kupowalem...). Na
poczatku mialem tak konfiguracje: (na SIMM PS/2)
banki 0 1 2 3
Mb 4 4 8 -
Co prawda nie ma takiej konfiguracji w opisie ale poszlo i dlugo
dzialalo. Wymienilem czworke na osemke i nie zagadajac do opisu wlozylem
tak: (wiem ze zle)
banki 0 1 2 3
Mb - - 8 8
Poszlo ale wykrylo tylko 8 Mb
Wiec zamienilem osemki ze soba i plyta padla. :(
Siegnalem po instrukcje ale zadna kombinacja niestety juz nie pomaga
Plyta nie wydaje zadnych dzwiekow i nic nie wyswietla (monitor mam
dobry, HD startuje, kontrolka power swieci, glosniczek jest dobry).
Wychodzi wiec na to, ze zle wlozenie SIMMow moze popsuc plyte (aha, te
SIMMy 8 Mb byly rozne)

--
 Marek Nazarko
 praca/job: mailto:mna_at_csbi.katowice.pl