Re: Commodore

Autor: Bogdan Mizerski (BogdanM_at_tch.waw.pl)
Data: Wed 23 Oct 1996 - 19:09:51 MET DST

Pilichiewicz Andrzej PB Wydz. Elektryczny wrote:

> To chyba jest tak, ze upadla tylko niemiecka dywizja Commodore, a nie
> cala firma. Przy przetargach o Amige byl brany pod uwage brytyjski
> oddzial C.

A było to tak. Najpierw zdechł niemiecki oddział Commeodore. Póżniej w
Stanach, potem poleciała cała reszta. Commodore jako międzynarodowy
holding odszedł w niebyt.

> Tak samo chyba jest z Escomem, ktory sprzedal Amiga Technologies aby
> pokryc dlugi ktoregos z oddzialow. Skoro polski Escom istnieje, to chyba
> Escom jednak nie odszedl.

A Escom w Polsce chyba, bo tego nie jestem całkiem pewien, jest spółką
założoną według polskiego prawa handlowego, której tylko część udziałów
ma niemiecki Escom. W związku z tym jako wyodrębniona osoba prawna,
polski Escom nie musi się przejmować upadłoscia własciciela części
akcji. Co najwyzej udziały należące do niemieckiego Escoma zostaną
sprzedane przez wierzycieli komu innemu. A nowy właściciel pakietu
większościowego może zmienić zarząd. A zarząd może zmienić nazwę spółki.
Itd ...

A Amiga była jeszcze niedawno do kupienia. Szkoda, bo była to piękna
konstrukcja. Ja zaczynałem od C64. Łza się w oku kręci ...

--
			Bogdan Mizerski
			BogdanM_at_tch.waw.pl