Re: Commodore

Autor: Roman Skrzek (romans_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Wed 23 Oct 1996 - 10:52:19 MET DST

Bogdan Mizerski <BogdanM_at_tch.waw.pl> napisał(a) w artykule
<326E515F.7182_at_tch.waw.pl>...
Pilichiewicz Andrzej PB Wydz. Elektryczny wrote:

> [...]
>holding odszedł w niebyt.

>A Escom w Polsce chyba, bo tego nie jestem całkiem pewien, jest spółką
>założoną według polskiego prawa handlowego, której tylko część udziałów
>ma niemiecki Escom. W związku z tym jako wyodrębniona osoba prawna,
>polski Escom nie musi się przejmować upadłoscia własciciela części
>akcji. Co najwyzej udziały należące do niemieckiego Escoma zostaną
>sprzedane przez wierzycieli komu innemu. A nowy właściciel pakietu
>większościowego może zmienić zarząd. A zarząd może zmienić nazwę spółki.

Udzialy niemieckiego Escomu w polskim oddziale wykupil szef tegoz oddzialu.
Dzialaja nadal, poniewaz montownia Escomow byla i jest w Polsce, odpadlo im
tylko niemieckie zaplecze. Byc moze podzespoly biora dalej od tych samych
producentow (?). A Commodore PC kupili niemcy przed samym krachem,
pozbywajac sie zreszta Amigi.

--
			Bogdan Mizerski
			BogdanM_at_tch.waw.pl