Re: Jaka karta muzyczna

Autor: S.D. (nyce_guy_at_irc.pl)
Data: Fri 18 Oct 1996 - 01:50:25 MET DST

WP <przygoda_at_clri6a.gsi.de> wrote in article
<326abba7.217711937_at_news.uci.agh.edu.pl>...

> Za cene 100-150 zl nie spodziewaj sie raczej niczego rewelacyjnego.
> Do montazu WAVow (jak rozumiem) najlepiej miec karte z driverami
> full-duplex (wtedy mozesz dogrywac sciezki odsluchujac juz nagrane) -
> czyli albo: Soundblaster (AWE) 32, Gravis Ultra PnP (i pewnie jeszcze
> jakis), Turtle Beach (rozne typy). Ale wszytkie tu wymienione kosztuja
> grubo wiecej. Inne tanie karty maja przetworniki AD/DAC jakosci "ze
> pozal sie Boze" - jeden wielki szum. Nawet nie za bardzo jak sie
> pobawic... Chociaz.... zalezy co chcesz uzyskac.

Eeeeeee tam. Full Diplex jest juz Sound Blaster 16 PnP za grosze.
Bez wavetable. Ktora mozesz dokupic pozniej.

> WaveTable - przede wszytkim do MIDI -

Tylko do midi do czego innego jeszcze?

> poprawia brzmienie o cale niebo,
> chyba ze sample sa spartaczone. Ja mialem karte calkiem tania na OPL4,
> ktora IMHO brzmiala lepiej niz obecna moja AWE32 (z tym co ma
> oryginalnie na stanie jako probki... - no, za wyjatkiem stereo i
> efektow). Wiec czasem da sie kupic niezle WaveTable, ale to trzeba
> posluchac samemu tak naprawde... WT z tanszych kart poza MIDI (czyli w
> grach) nie wykorzystasz - bo gry sa pod konkretne karty i jesli nie
> masz sprzetowej emulacji General Midi czy cos kolo tego (a na tanich
> kartach tego absolutnie nie ma), to nici.

General MIDI ma wiekszosc wavetables. Z tanszych polecam Ensoniq.
Wazne aby sama akrta byla SoudnBlaster, nie soundblaster compatible ale
prawdziwy soundblaster