WARP i PYCHA

Autor: jaskier_at_mech.pk.edu.pl
Data: Tue 15 Oct 1996 - 11:55:55 MET DST

Czesc,

Jak niektorzy z Was wiedza prowadze w Internecie Warpowisko poswiecone
systemom OS/2 Warp (a nie tylko jednemu, takie sa zalozenia). Chcialbym
w zwiazku z tym zabrac glos w Waszej dyskusji o potrzebie zalozenia nowej
grupy dyskusyjnej.

Zajrzalem tutaj po raz trzeci w zyciu i jestem deczko rozczarowany Waszym
dzialaniem, a raczej jego brakiem, przynajmniej na lamach pl.comp.pecet. A
poniewaz piszecie o "windziarzach" z lekka doza paternalizmu, ktora zda sie
skrywac jakies dalekie kompleksy nizszosci, nasunely mi sie dwa pytania.

1. Przeczytalem, ze chcecie szerzyc kaganki oswiaty posrod "windziarzy".
OK. Jak? Obrazajac uczniow? Na dodatek w dziesiec czy pietnascie osob?!

Jako odpowiedz przeczytajcie list p. Brada Wardella, ktory podsunal Nam
swego czasu Piotrek Pekala, a ktory specjalnie dla tego celu
przetlumaczylem. Jest w Warpowisku na stronie poswieconej Warp 4
kontra Windows NT.

2. Ja wiem, ze lista dyskusyjna jest dobrowolna, ale ktory z Was, by
pozyskac nowe dusze dla WARPOWEJ SPRAWY, zadal sobie trud napisania do
innych uzytkownikow Warpa, np. spoza listy dyskusyjnej?

Tworzenie nowej listy pl.comp.os2 nie stworzy nowego getta, spokojna glowa.
Ono juz jest. Tak to to przynajmniej wyglada w moich 4 oczach (nosze
okulary). Dyskusja ciagnie sie juz ladnych pare tygodni i bez w efektow. W
tym tempie predzej doczekamy sie Windows 9x for OS/2.

A teraz czesc konstruktywna krytyki.

W Warpowisku jest lista uzytkownikow OS/2, ktorych znam lub ktorzy do mnie
napisali. Porownalem ja z lista Marcina Debowskiego - byly tylko cztery
wspolne nazwiska!!!

Listem tym chcialbym takze zareklamowac Warpowisko. Jego celem mialo byc (i
jest nadal!) zintegrowanie naszego krajowego srodowiska. Chcialbym by
znalazly sie w nim wszelkie mozliwe informacje o OS/2 i w jak najwiekszym
wymiarze po polsku. Jest szansa nawiazania wspolpracy z IBM Polska. Itp,
itd.

Zamiast wiec bajac o windziarzach (to jest moj konstruktywny wklad w
krytyke) zapraszam do wspolpracy przy prowadzeniu Warpowiska. Swoja pomoc
zadeklarowali juz Piotrek Pekala i Przemek Osocha. Piotrka znacie, info o
Przemku jest w Warpowisku.

A przy okazji prosze o nastepujace rzeczy:

A.
Wasze nazwiska umiescilem juz w Warpowisku. Kompletna liste powstala z
koniunkcji listy Marcina i "mojej" zamieszczam tutaj na koncu listu. Ale
potrzebuje nazwy miast, z ktorych pochodzicie, niektore adresy mi nic
niemowia.

Kto tego sobie nie zyczy niech do mnie napisze. Chialbym jednak by nasza
lista byla poszerzona o zakres zainteresowan. Niech wszyscy wiedza do kogo i
w jakiej sprawie najlepiej pisac. Nie kazdy jest administratorem (OS/2 Warp
Server) i nie kazdy jest zaawansowany. I nie kazdy ma odwage zadac
publicznie "glupie" pytanie o Warpie !!!

B.
Moze ktos napisalby cos o swoich sukcesach z OS/2. Moze ktos poprowadzi
strony z programowaniem w Pascalu, C/C++ i REXXie. (Java'e poprowadzi
Przemek Osocha, ale ciekawe programy mile widziane).

C.
Moze napotkaliscie na jakies ciekawe strony w Internecie, ktore warto
umiescic w Warpowisku? Moze macie jakies pomysly odnosnie Warpowiska?

A w sprawie glosowania - jestem przeciw. Jest jeszcze za wczesnie na wlasna
gupe. Wiecej zrobimy dla OS/2 istniejac w ogolnej grupie (ale aktywnie) niz
we wlasnych oplotkach.

W ostatniej ankiecie LUPUSa doliczono sie prawie 20 tys. glosow. Ok. 2 %
zadeklarowalo sie jako Warpowicze. Nietrudno pliczyc, ze zglosilo sie ok.
400 osob. Tymczasem dotychczas doliczylem sie (poznalem) ok. 60 nazwisk.
Gdzie jest reszta? Poza Internetem? Jak do nich dotrzec? Przeciez
internetowa grupa dyskusyjna os2 nie jest Naszym celem samym w sobie?

Serdecznie wszystkich pozdrawiam i zapraszam do
http://pc-js.lupus.waw.pl/warpowisko/

Przemek Pawelczyk

Lista uzytkownikow (59 nazwisk):

aflinta_at_ibm.uci.agh.edu.pl - Artur Flinta, Team OS
agatek_at_pg.gda.pl - Marcin Debowski
aleksander.woronow_at_lupus.waw.pl - Aleksander Woronow
andbrozi_at_lodz1.p.lodz.pl - Andrzej Brozi
andy_at_mimuw.edu.pl - Andrzej K. Brandt
a_j_p_at_it.com.pl - Andrzej J. Piotrowski
baranows_at_uci.agh.edu.pl - Pawel Baranowski
budda_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl - Rafal Lukawski
cts_at_ikp.atm.com.pl - Krzysztof Skubis
Dariusz.Pilarek_at_vscht.cz - Dariusz Pilarek
eloy_at_arrakis.cs.put.poznan.pl - Krzysztof Krzyzaniak
formatc_at_bevy.hsn.com.pl - Jaroslaw Tabor
gawel_at_sejm.gov.pl - Andrzej Gawel
Grego_at_RMnet.IT - Gregorio Kus
grzegorz.kozielski_at_lupus.waw.pl - Grzegorz Kozielski
ipitbm_at_alf.cc.uni.torun.pl - Bogumil Makowski
IRSPME_at_PLEARN.EDU.PL - Krzysztof Barteczko
jacek_foltyn_at_vnet.ibm.com - Jacek Foltyn, IBM Polska
jackd_at_silesia.ternet.pl - Jacek Duda
JASIO_at_lupus.waw.pl - Jan Stozek
kalma_at_silesia.ternet.pl - Marcin Kadziolka
kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl - Jaroslaw Kozak
kuba_at_s3000.krakow.pl - Jakub Cebula, System 3000
macias_at_phys.uni.torun.pl - Maciej Pilichowski
marek.pampuch_at_lupus.waw.pl - Marek Pampuch
MASTER_at_omk.il.pw.edu.pl - Piotr Lompies
mgb_at_qdnet.pl - Marek Baczek
mkon1mk1_at_pg.gda.pl - Marek Konat
mpokul_at_sejm.gov.pl - Marek Pokulniewicz
msawicki_at_vnet.ibm.com - Marek Sawicki, OS/2 Team, IBM Polska
nowam_at_pg.gda.pl - Miroslaw Nowakowski (Miroslaw Jan Nowakowski)
oopbi_at_telbank.pl - Jacek Niezgoda OOPBI
oopbi_at_telbank.pl - Wieslaw Kosiuk OOPBI
oopbi_at_telbank.pl - Wlodzimierz Bylina OOPBI
oopbi_at_telbank.pl - Zbigniew Nowacki OOPBI
osocha_at_mech.pk.edu.pl - Przemyslaw Osocha
P.Szczepanek_at_comp.waw.pl - Piotr Szczepanek
pawelk_at_ornak.waw.pdi.net - Pawel Kaminski
piotros_at_waw.pdi.net - Wojtek Piotrowski
ppekala_at_phys.amu.edu.pl - Piotr Pekala
Przemyslaw.Papiernik_at_wroc.gazeta.pl - Przemyslaw Papiernik
radekp_at_geocities.com - Radoslaw Poplawski
rafal.wiosna_at_lupus.waw.pl - Rafal Wiosna
ralph_at_zeus.polsl.gliwice.pl - Rafal Gralak
saper_at_sgh.waw.pl - Marcin Cieslak
siwl_at_pol.pl - Tomasz Jakubik
STACHNIEWICZ_at_b-site.ifj.edu.pl - Slawomir Stachniewicz
szymonm_at_wat.waw.pl - Szymon Matuszewski
tom_at_sprocket.ict.pwr.wroc.pl - Tomasz Finke
tomasz.stelmaszczuk_at_lupus.waw.pl - Tomasz Stelmaszczuk
tommy_at_fiskus.islub.lublin.pl - tommy
trubaj_at_ajax.umcs.lublin.pl - Tomasz Rubaj
trzcionk_at_us.edu.pl - Piotr Trzcionkowski
uxjweine_at_if.uj.edu.pl - January Weiner 3
warta_olsztyn_at_telbank.pl - Grzegorz Bodaszewski
ziembor_at_qdnet.pl - Ziemek Borowski
ziomo_at_ds2.pg.gda.pl - Marcin Przybyla
ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl - Grzegorz Szyszlo
zylla_at_lodz1.p.lodz.pl - Romuald Zylla