Re: WARP i PYCHA

Autor: Marcin Debowski (agatek_at_urethan.chem.pg.gda.pl)
Data: Tue 15 Oct 1996 - 12:59:23 MET DST

: Przemek Pawelczyk
jaskier_at_mech.pk.edu.pl wrote:
: Zajrzalem tutaj po raz trzeci w zyciu i jestem deczko rozczarowany Waszym
: dzialaniem, a raczej jego brakiem, przynajmniej na lamach pl.comp.pecet. A
: poniewaz piszecie o "windziarzach" z lekka doza paternalizmu, ktora zda sie
: skrywac jakies dalekie kompleksy nizszosci, nasunely mi sie dwa pytania.

Mysle ze popelniasz podstawowy blad interpretacyjny. Przez utworzenie
grupy nie pragniemy stworzenia organizacji ktorej przyswiecaja jakies
wielkie i szlachetne cele, a nasza aktywnosc na pl.comp.pecet nie ma za
zadanie niesienia kaganka oswiaty wsrod ciemnych mas windziarzy. Przynajmniej
nie dla wszystkich. Mowie to w liczbie mnogiej, ale to oczywiscie wylacznie
moja opinia, tak widze NAS, jako pl.comp.os.os2. Pisanie zas o
kompleksach jest tanim, zuzytym slowem-wytrychem ktore owszem, pasuje
prawie do wszystkiego ale zadko bywa zgodne z prawda. Owszem moze nawet
jest jeden, kompleks niemoznosci przekonania kogos do swojej racji ale to
jest przygnebiajace a nie naganne.
To czego lakne, to spokojnej i rzeczowej wymiany informacji o os2 w wmiare
przyjaznym gronie ludzi, a nie cienkich lamerow, chwalacych sie publicznie
ze umieja wyslac fake-mail'a czy podobnymi kretynizmami. Przewiduje ze
pl.comp.os.os2 bedzie taka grupa.

: 2. Ja wiem, ze lista dyskusyjna jest dobrowolna, ale ktory z Was, by
: pozyskac nowe dusze dla WARPOWEJ SPRAWY, zadal sobie trud napisania do
: innych uzytkownikow Warpa, np. spoza listy dyskusyjnej?

Podchodzisz do tego jakos tak strasznie fanatycznie, WARPOWA SPRAWA. Nie
wiem, jeszcze raz, nie czuje potrzeby i nie uwazam aby moim celem i
dzialaniem bylo globalne nawracanie kogokolwiek. Robie to u siebie w
najblizszym otoczeniu a i tak uwazam ze to troche bez sensu. Do os2
trzeba dojrzec i trzeba go chciec, nic na sile. To nie jest system dla
kazdego - przynajmniej w administrowaniu i samodzielnym uzytkowaniu.
Widzisz, tu sie zasadniczo roznie od wielu osowcow - ja nie neguje
potrzeby istnienia takich szmelcow jak winXX tak jak nie zadam usuniecia
maluchow i trabantow. I dla mnie to nie sa wcale idioci, kretyni i debile
(przynajmniej wiekszosc) co takie cos uzywaja, ich wybor to ich sprawa.

: Tworzenie nowej listy pl.comp.os2 nie stworzy nowego getta, spokojna glowa.
: Ono juz jest. Tak to to przynajmniej wyglada w moich 4 oczach (nosze
: okulary). Dyskusja ciagnie sie juz ladnych pare tygodni i bez w efektow. W
: tym tempie predzej doczekamy sie Windows 9x for OS/2.

Dyskusja sie nie ciagnie, taka jest procedura tworzenia nowej grupy.

: Listem tym chcialbym takze zareklamowac Warpowisko. Jego celem mialo byc (i
: jest nadal!) zintegrowanie naszego krajowego srodowiska. Chcialbym by
: znalazly sie w nim wszelkie mozliwe informacje o OS/2 i w jak najwiekszym
: wymiarze po polsku. Jest szansa nawiazania wspolpracy z IBM Polska. Itp,
: itd.

Integracja OK, dziejowa misja NIE

: A w sprawie glosowania - jestem przeciw. Jest jeszcze za wczesnie na wlasna
: gupe. Wiecej zrobimy dla OS/2 istniejac w ogolnej grupie (ale aktywnie) niz
: we wlasnych oplotkach.

Powtarzam, spojrz na taka grupe jak na forum wymiany informacji a nie
organizacje polityczna :-)

pozdrawiam

--
Marcin Debowski
/\/ Technical University of Gdansk, POLYMER TECHNOLOGY DEPARTMENT