Re: Cyrix 686 166+ vs. Intel P133

Autor: Marcin Suchozebrski (suchy_at_monolyth.marmic.com.pl)
Data: Sat 12 Oct 1996 - 01:05:36 MET DST

On Fri, 11 Oct 1996, Leslaw Frydel wrote:

> Czolem!
> Stanelem przed dylematem !
> Czy kupic P133 czy Cyrixa 686 166+ ????
> W sysinfo Cx jest szybszy dwa razy od P133 , ale z tego co slyszalem sa
> problemy z kompatybilnoscia.

Mam spory czas Cyrixa i nie mam zadnych problemów z kompatybilnością

> Chce to wsadzic do plyty ASUS XP55T2P4 = ATX 430HX!
> Pozatym Cx ma chyba wolniejszego koproca!

Nie ma wolnego, ale wolniejszego od Intela o porównywalnej prędkości
taktowania zegara. W pozostalych obliczeniach bije na łeb Intela (stąd
m.in. 133Mhz Cyrix = P166+)

> Prosze wiec o opinie co lepiej kupic!
> Moze ktos mi zaproponuje cos innego byle nie przekraczalo 8mln za procesor!

Podstawowe pytanie: do czego ten procesor (komputer) będzie wykorzystywany?
Jeśli np. do prac CAD lub obróbki grafiki komputerowej to chyba lepszym
zakupem jest Intel. Lecz jeśli będziesz szalał pod Win95 to polecałbym
Cyrixa, jest o wiele szybszy. (Ja np. mam cyrixa do linuxa i do gierek - dos)

> Wszystkim dzieki za odpowiedz!
> ps.Czy test sysinfo jest dobra miara ? Jak najlepiej srawdzic predkosci
> procesorów!

Nie jest miarodajną metodą mierzyć i zawierzać wynikom SI. Mój Cyrix
133Mhz P166+ ma ok. 910 jednostek podczas gdy P5 166MHz Intela ma ich
nieco ponad 520.

----
Marcin Suchozebrski
suchy_at_marmic.com.pl