Re: knot(?): W95 i zmiana czasu

Autor: Piotr Trzcionkowski (trzcionk_at_us.edu.pl)
Data: Mon 07 Oct 1996 - 16:04:22 MET DST

Bartłomiej Prędki wrote:

> Najlepszym rozwiazaniem tego problemu jest sciagniecie z sieci tak
> zwanych "kernel power toys". Znajduje sie tam prosty programik o
> nazwie "Time Zone Editor", gdzie mozna samemu pozmieniac zasady zmiany
> czasu i ustawic je na koniec pazdziernika.

No nie wiem. Ile czasu zajmie Ci sciagniecie tego i zmiane a jak mizerny
skutek.

> Automatyzacja tego procesu jest o tyle przydatna, ze wiekszosc ludzi
> nie bardzo pamieta o takim fakcie.

Ale niczym powaznym to nie grozi ? Ewentualne rozkojarzenie jest
porownywalne z tym jakie ma kompilator w momencie zmiany czasu kiedy
moze np. dojsc do wniosku, ze nalezy uaktualnic wszystkie object'y albo
wrecz przeciwnie uznac, ze wszystkie sa ok mimo zmiany zrodel.

> Osobiscie nie zamierzam dyskutowac nad sensem zmiany czasu. Robi to w
> kazdym razie cala Europa. Co najdziwniejsze to przesuniecie o miesiac
> terminu zmiany nie jest dostosowaniem sie do zwyczajow panujacych np.
> w Niemczech czy Francji, a takich jakie dotychczas obowiazywaly w
> Anglii. Mozna sie wiec pocieszyc, ze wiekszosc ludzi w Europie miala
> ten sam problem.

Problem w tym, ze chcac ulatwic uzytkownikowi zycie tak naprawde mu je
utrudniono. Pewnym kompromisem byloby zapoytanie uzytkonika o chec
zmiany czasu a nie robienie tego bezwarunkowo i to dwa razy po jedna
godzine.

> Bartlomiej Predki
> predki_at_its.wlkp.ternet.pl

pt