Re: WfW 3.11 z ArcNet

Autor: RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl)
Data: Sat 05 Oct 1996 - 11:27:56 MET DST

Dariusz Margas wrote:

> [...]

A powinien byc RG62U

[...]

> He... Arcnet nie nadaje sie do WFW.

ArcNet nadaje sie rownie dobrze jak kazda inna karta.

> MS wymyslil sobie, ze arcnet bedzie udawal ramki niby-eth i dlatego to
> nie dziala.

To nie M$ wymyslil - po prostu faktycznie rozmiar ramki ArcNeta jest
zgodny z _podstawowym_ rozmiarem ramki eth - z ta tylko drobna roznica -
w ArcNetcie nie mozna rozmiaru ramki zmienic.

> Ostatnio uruchamialem takie cos. Efekty byly podobne.

Karty ArcNet sa bardzo wrazliwe na nierownosc potencjalow mas w
komputerach (identycznie jak cienki ethernet!). Wystarczy wyrownac
potencjaly mas komputerow (np. podpinajac je do kaloryferow - powaznie!)
i wszystko sie uspokaja. Mam w firmie 'siec' 10 komputerow na ArcNetach
i NetwareLite 1.1 - od czasu gdy podlaczylem masy kompuerow do
kaloryferow mam spokoj. Przedtem dzialy sie cuda - raz dzialalo, raz nie
- czesciej nie.

RoMan.