Re: WfW 3.11 z ArcNet

Autor: Dariusz Margas (darecki_at_beauty.ternet.pl)
Data: Sat 05 Oct 1996 - 13:49:59 MET DST

 RoMan Mandziejewicz (roman_at_silesia.pik-net.pl) wrote:

> ArcNet nadaje sie rownie dobrze jak kazda inna karta.

Ale nie do WFW...

> To nie M$ wymyslil - po prostu faktycznie rozmiar ramki ArcNeta jest
> zgodny z _podstawowym_ rozmiarem ramki eth - z ta tylko drobna roznica -
> w ArcNetcie nie mozna rozmiaru ramki zmienic.

Z tego co wiem, to WFW nie uzywa normalnej ramki arcnetowej, tylko pakuje
w nia swoja wlasna.

> Karty ArcNet sa bardzo wrazliwe na nierownosc potencjalow mas w
> komputerach (identycznie jak cienki ethernet!). Wystarczy wyrownac
> potencjaly mas komputerow (np. podpinajac je do kaloryferow - powaznie!)

Taa..
Dwa komputery obok siebie wlaczone do jednego gniazda z uziemieniem...
Startuje linuxy na obu i dziala... Startuje WFW i nie dziala...
W hardware nic nie zmieniam....

BTW. Wlasnie w opisie do linuxowego arcneta jest informacja czym sie te
ramki roznia i jak przelaczyc linuxa w tryb WFW

> i wszystko sie uspokaja. Mam w firmie 'siec' 10 komputerow na ArcNetach
> i NetwareLite 1.1 - od czasu gdy podlaczylem masy kompuerow do
> kaloryferow mam spokoj. Przedtem dzialy sie cuda - raz dzialalo, raz nie

No wlasnie - nie masz WFW tylko NetWare - ono tez dziala.
Wlasciwie to na arcnetach dziala wszystko za wyjatkiem WFW. Mozna je
zmusic do dzialania, ale jest to trudne...

--
Think hard now!  Which one is Shinola?