Re: Windows 95 => Skandal 95 (Bylo Re: Czy Lupus jest na ...)

Autor: lewando_at_ibm.net
Data: Sat 07 Sep 1996 - 14:49:54 MET DST

In <50jhr2$otv_at_olorin.nask.pl>, lech7_at_lech.pse.pl (Lech Szychowski) writes:
>In pl.comp.pecet Pawel Wimmer <pawel.wimmer_at_lupus.waw.pl> wrote:
>
>: Jak Cie tak strasznie uwiera okreslenie "narzedzia informatyczne",
>: wytlumacz mi, prosze, co jest tego przyczyna.
>
>To, ze biurowa pecetologia (a do tego stosuje sie Windoze) ma z informatyka
>tylez wspolnego, co jezdzenie samochodem na ryby z projektowaniem procesow
>technologicznych odlewow z lekkich stopow.

Tu w Ameryce nie ma informatyki. Czy ktos moze mi wytlumaczyc (w swietle
powyzszego tekstu) co to jest "informatyka" i "narzedzie informatyczne"?
Czy informatyka to pisanie programow, a uzywanie to nie? Czy jak sie uzywa
komputera w biurze to nie jest informatyka, a jak gdzie indziej to jest? A jezeli
tak, to gdzie i jakie warunki musi spelniec miejsce aby komputer (albo uzytkownik)
stal sie "informatyczny"?
Czy jak sie edytuje teksty pu UNIXem to jest informatyka, a jak pod Windows
to nie? A jak sie korzysta z Internetu, to jest informatyka? Do czego uzywaja
komputerow panowie ktorzy pisza o sobie "informatycy" a innych nazywaja
"lamerami"?

Andrzej Lewandowski

P.S. Gratulacje dla Pana Wilmera i firmy Lupus. Wlasnie znajomi przyslali
mi probke publikacji. Doskonale! Sam probowalem cos takiego uruchomic
we wczesnych latach 80, ale sie nie dalo (slynna "pula papieru", no i
"wicie, rozumicie, to w koncu zachodnia technologia, nie mozemy tak
nachalnie propagowac... co inni powiedza..."). Skonczylo sie tylko na
ksiazce "Programowanie w Jezyku BASIC" w Sigmie... Nie starczylo pary
na wiecej...