Re: Instalka RedHat (jak)

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 30 Aug 1996 - 11:03:58 MET DST

Tomasz =?ISO-8859-2?Q?K=B3oczko?= napisal(-a) :

> Sam coś takiego prawdopodobnie w najbliższym czasie będę musiał zrobić i
> zaczołem się do tego teoretycznie przygotowywać. Koncepcję potraktuj raczej
> ramowo i napewno szczegóły trzba będzie trzeba jeszcze dopracować.

Ok. Potraktujmy to jako glosne rozmyslanie :-)

> Zauważ, że pliki danych rpm-a są instalowane w /var/.., który powinien być
> lokalny. Czyli nie należy się przejmować tym, że pliki po kilka razy będą
> zapisywane w tym samym miejscu po nfs. Chyba, że /usr po nfs jest ro to
> trzeba by się nad tym dalej zastanowić jak to obejść.

Jest ro. Bo i po cholere ma byr rw? RO gwarantuje mi wiele rzeczy w tym to
ze jakis zapalony userek nie postanowi mi grzebac w /usr (mimo braku
uporawnien) lub na wszelkich prostych wlamywaczy (wszystko jest exportowane
jako RO).

> Do pełnej automatyzacji administrowania taką grupą radziłbym wykorzystać
> pakiet już trochę zakurzony bo jakoś nik go nie ma chęci przetworzyć na nowy
> format rpm-a 2.2.x (może w najbliższym czsie coś grzebnę w nim, a wyniki
> rzucę na redhat/Incomung). Chodzi o netrpm. W skrócie pakiet ten ma
> wspomagać zdalne automatyczne upgrade-y. A netrpm jest w starym contrib.

Hmmmmm, znaczy ze nie dokonca przejrzalem wszystkie rpm-y. To smutne :-(

> Do YP dopiero się przymierzam ale zapewne mocniej się z nim zetrę pod koniec
> września. W wersji devel są nowsze wersje pakietów yp* więc może coś z tym
> będziesdz mógł zrobić. Bierzący stan devel mam na:
> ftp://disneyland.mif.pg.gda.pl/pub/Linux/redhat-devel

Niestety musialem pracowac (tzn. RH 3.0.3 zainstalowalem sobie na moim
prywatnym komputerku) a ze calosc stoi w nis-e to MUSIALEM miec yp (np.
automontowane /home). Rozwalilem to metoda ze slacka (czyli nieco hackersko)
ale i tak sie ciesze ze wogole dziala.

> Jakbyś miał coś konkretniejszego to mogę zrobić forward na listę RH w Twoim
> imieniu na ten temat, ale musiałbym mieć więcej szczegułów na temat
> yp-kłopotów.

Problem w tym ze teraz to mi sie maszyny psuc nie chce, ale szczegoly to
sugeruje prywatna poczta. Poza tym bardzo chetnie cos dorzuce z mojego
podworka.

--
-w