Re: Instalka RedHat (jak)

Autor: Tomasz Kłoczko (kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 15:19:53 MET DST

Wojtek Piecek <wojtekp_at_tch.waw.pl> wrote:
[..]
: I dlatego dla mnie jest dobry ze nie posiada package managera. Jesli powiesz
: mi jak zmuszac komputerki majace nfs-owane /usr i /usr/local a reszte / na
: lokalnym. Jesli powiesz mi jak robic upgrade pakietow w ten sposob
: zachowujac jednoczesnie konsystencje informacji rpm-owej.

Sam coś takiego prawdopodobnie w najbliższym czasie będę musiał zrobić i
zaczołem się do tego teoretycznie przygotowywać. Koncepcję potraktuj raczej
ramowo i napewno szczegóły trzba będzie trzeba jeszcze dopracować.

Zauważ, że pliki danych rpm-a są instalowane w /var/.., który powinien być
lokalny. Czyli nie należy się przejmować tym, że pliki po kilka razy będą
zapisywane w tym samym miejscu po nfs. Chyba, że /usr po nfs jest ro to
trzeba by się nad tym dalej zastanowić jak to obejść.

Do pełnej automatyzacji administrowania taką grupą radziłbym wykorzystać
pakiet już trochę zakurzony bo jakoś nik go nie ma chęci przetworzyć na nowy
format rpm-a 2.2.x (może w najbliższym czsie coś grzebnę w nim, a wyniki
rzucę na redhat/Incomung). Chodzi o netrpm. W skrócie pakiet ten ma
wspomagać zdalne automatyczne upgrade-y. A netrpm jest w starym contrib.

: Przekonales mnie. Kasuje win95, tylko ... musze sobie je wpierw
: zainstalowac !

;-)

: > Chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej na temat tych błędów w RH ;-)

: Jasne. Postaw yp-clienta na podstawie sugestii z HOWTO-YP. Czekam na
: odzew.

Do YP dopiero się przymierzam ale zapewne mocniej się z nim zetrę pod koniec
września. W wersji devel są nowsze wersje pakietów yp* więc może coś z tym
będziesdz mógł zrobić. Bierzący stan devel mam na:
ftp://disneyland.mif.pg.gda.pl/pub/Linux/redhat-devel

Jakbyś miał coś konkretniejszego to mogę zrobić forward na listę RH w Twoim
imieniu na ten temat, ale musiałbym mieć więcej szczegułów na temat
yp-kłopotów.

Pozdrawiam

kloczek

"Ludzie nie maja problemów, tylko sobie sami je stwarzają"
Tomasz Kłoczko, student, PG FTiMS | e-mail : kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl