Re: Instalka RedHat (jak)

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 29 Aug 1996 - 09:23:47 MET DST

Tomasz =?ISO-8859-2?Q?K=B3oczko?= napisal(-a) :

> Slackware jest wybitnie nieprzyjemną dystrybucją do konserwacji bo nie
> posiada dobrego package manager-a. W zwiazku z tym nie wiem czym tam się
> można zachwycać. Przy obecnym tempie zmian w pakietach coś takiego jest
> niemal niezbędne. Np. w wersji devel RH co tydzień potfi się zmienić ponad
> 1/4 pakietów przy ponad czterystu wchodzących w skład dystrybucji (dzisiaj
> było tego 50 parę sztuk na sumę ok. 25 MB).

I dlatego dla mnie jest dobry ze nie posiada package managera. Jesli powiesz
mi jak zmuszac komputerki majace nfs-owane /usr i /usr/local a reszte / na
lokalnym. Jesli powiesz mi jak robic upgrade pakietow w ten sposob
zachowujac jednoczesnie konsystencje informacji rpm-owej.

> [...]
> parametrów międzymordzia sieciowego, parametrów dysków (via hdparm czy
> scsiparm) czy zarzadzania kontami. Są to kilku kilobajtowe skrypty w tk bądź
> w python-ie, które na prawdę mogą się spodobać przez to, że są proste acz
> funkcjonalne. Wiem takżę z dyskusjii na liscie RH, że są ludzie planujący
> wypuścić następne moduły min. do zarzadania quota i innymi zasobami. Nie
> jest to coś niezastąpionego bądź niezbędnego przy pracy z tą dystrybucją,
> ale czasami potrafią zaoszczędzić parę minut jeżeli już się pracuję pod

Przekonales mnie. Kasuje win95, tylko ... musze sobie je wpierw zainstalowac !

> Chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej na temat tych błędów w RH ;-)

Jasne. Postaw yp-clienta na podstawie sugestii z HOWTO-YP. Czekam na odzew.

--
-w