Kochany M$ (Dosc dlugie)

Autor: Zbigniew Olearczyk (ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl)
Data: Fri 23 Aug 1996 - 14:18:57 MET DST

    Milosnikom M$ o instalacji M$W95.
    =================================
Kupilem dwa pentiumy oczywiscie z O...S.sa i dostalem z nimi 2x CD-rom
z W95 (DO rozpowszechniania tylko z nowymi PC.)
Zaczalem instalacje tak dla proby na domowym PC 486DX2,66 z 8MB RAM,
3VLB, cache 256 KB. Plyta SIS.
Moze to i nie za wiele jak na to cudo M$, ale proba to proba.

Instalacja nr 1:
    odpalilem setup z CD-ROMU i zgodnie z kolejnymi poleceniami
    "systemu" przyciskalem jak malpa to co mi kazano.
    zrobilem tez dyskietke startowa jak to mi zaproponowano.
    "system" przystapil do kopiowania plikow.
    Po przejsciu 15% BLAD Wyjatkowy:"nie daje sie rozpakowac jakistam
    zbior ; system bedzie probowal ominac problem. Nacisnac klawisz!"
    i tak z X razy po czym sie zwiesil.
HARD RESET !!!
Ponownie setup.
    Zobaczyl ze nie zostal zainstalowany do konca i po 15% to samo.
Formatowanie dysku.
Zmiana CDROM na inny egz.
Ponownie setup.
    HURAAA poszlo do konca.
    Pierwsze uruchomienie SYSTEMU WIN95.
    Radosc krotka, po kilku minutach kolorowego psychodelika znaku
    firmowego M$W95 w lewym dolnym rogu WISI.
Restart
    Juz nie ma "pierwsze uruchomienie" tylko TRYB AWARYJNY!!! (M$
    jednak nie glupi i przewidzial takowy bo spodziewal sie GO)
    3 razy samoczynny restart.
Nowosc!: Nieoczekiwany blad ABCDEFGHIJKX przy 12345: 9876ABC
    Jakies problemy w rozpoznawaniu urzadzen.
    nacisnij klawisz aby kontynuowac lub 3klawisze.
z 15 razy wybieram pojedynczy klawisz.
    Numer bledow sie nieco zmieniaja, az sie STABILIZUJA na jednym
    CYKLICZNIE POWRARZAJACYM SIE.
    Chyba nie ta STABILNOSC WIN95 mial M$ na mysli w opisach
    pokazujacych sie w trakcie instalacji?
Wybieram wiec 3 klawisze!.
Ogolilem komputer z SB i Modemu.
Kolejny tryb awaryjny i niespodzianka: W Y S T A R T O W A L !!!!!
Mycha jezdzi OK.
Nacelowalem na "Moj komputer", klikam, otwarlo sie okienko ale
nastapil reset komputera. K...wa w duchu pomyslalem, ale
przedwczesnie, bo "SYSTEM" wystartowal "poprawnie".
Tym razem uruchomilem sobie "Panel sterowania". Kolejna stabilnosc ;-(
Tryb Awaryjny itd. itp. itd.
Wpadlem na pomysl zeby usunac z configow (bo teraz mam ich wiecej)
EMM386 i pomoglo. (choc nie wiem dlaczego)
Od tego momentu niby nie ma problemu.
Dokladam ponownie SB.
Rozpoznanie Karty i Game portu O.K.
Zainstalowal i proponuje restart.
Zgadzam sie.
OCZYWISCIE znowu wisi.
3-key.
Tryb awaryjny.
O.K.
Wyjscie: "Mozesz bezpiecznie wyloczyc komputer".
Normalny start (moje zdziwienie) dziala!!!
Teraz zmiana trybu grafiki (Karte S3 VLB rozpoznal prawidlowo)
delikatnie ustawiam 800/600. Proponuje restart.
Zgadzam sie lecz to chyba byl moj blad poniewaz juz wiecej nie udalo
mi sie zobaczyc nic.
Proba wejscia awaryjnego po F8 nie daje zadnych rezultatow, zadne
tworzenie BOOT txt tez nic nie daje, krokowe tez nie pomaga.
Postanawiam uzyc dyskietke startowa, z ktorej to wybieram odinstaluj
W95.
To dziala sprawnie!
machanie dyskiem, restart i mam to co mialem przed instalacja,
oraz mase smiecia ktorego sie pozbywam.

Instalacja nr N:

OHOOOO!!!!.
Mam system, ktorego W95 nie moze usunac i proponuje mi kupic sobie
UPGRADE !!!.
Mysle sobie O ty cho..ro!.
To ja sobie przeformatuje S$.
Profilaktycznie usuwam EMM,
Setup; a ten znowu KUP SE UPGRADE!!!.
Fdisk.
Delete DOS part.
Create DOS part.
Format.
Setup
A tu j.w. !!!!
PONOWNA STABILNOSC M$!!!!.
UPGRADU kupowac u M$ nie mam ochoty!!!
Zainstalowalem sobie WfW 3.11 i ten mi nie kazal kupowac nic.
Jeszcze z ciekawosci dalem sobie setup z poziomu Win 3.11 ale tamten
uparcie (stabilnie) KUP..........!
A ja: POCA............PE!!!!.
Czy ktos mial podobne JAJA.
Bo ja widac nie doroslem do techniki M$. Poczekam do M$W96!!!

Szacunek dla wszystkich "milosnikow" M$.
Zbyszek.
                      ////// \\
                      | - ^ |
 / Zbigniew Olearczyk ZBOLE_at_star.kul.stalwol.pl \
/ Filia WNS KUL w Stalowej Woli \