Re: Licencja i Microsoft

Autor: Romuald Zylla, Tech.Univ. of Łódź Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Fri 23 Aug 1996 - 14:51:38 MET DST

At 12:15 96-08-23 +0200, you wrote:
> [...]

   Ona nie jest tłumaczem technicznym. !

   Żeby być tłumaczem z jakiejś dziedziny to trzeba się na niej znać.

   Jak tłumacz posługuje się tylko słownikiem to takie kwiatki wychodzą
   jak z "nagim konduktorem biegnącym wzdłuż pociągu".
   Ale także trzeba znać świat i czasy, które dany tekst opisuje.
   Jakbyście czytali pierwsze tłumaczenie "Żegnaj laleczko" Chandlera
   to byście zobaczyli więcej kwiatków:
  "gum tree" zostało przetłumaczone jako "drzewko gumowe" a to jest fikus
>[...]
>
>Kwiatki przepiekne, szczegolnie podoba mi sie ten 'konduktor' :-)
>Ale Romkowi wcale nie chodzilo o tlumaczenie, a o przeczytanie na
>wlasny uzytek, przynajmniej tak to zrozumialem !

  Chodzilo mi o "technofobię"
 "nic co ma ruchome części lub płynie
  w tym prąd nie jest mi przyjacielem"

  Kiedyś ułożyłem taką anegdotę o pewnej dziewczynie:
 "Jak miała wymienić żarówkę w ręcznej latarce to wykręcała korki"

>Co powiesz o facecie, ktory na codzien prowadzi korespondencje
>handlowa w jezyku angielskim, a jak mu komputer zawrzeszczy
>'printer not ready - abort,retry,fail ?' to wola 'informatyka'
>bo twierdzi, ze 'takiego angielskiego to go w szkole nie uczyli'... ?

  Wygodnicki specjalista.

>Pracuje u nas w firmie jeden taki artysta :(((
>Grzegorz Bodaszewski

Pozdrowienia

Romek
PS Korzystam z ostatnich dni lata żeby swobodnie "off topicować"
  ------ PeCetologia jest nauką eksperymentalną ! ------