Re: Poszukuje pod OS/2

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sat 17 Aug 1996 - 02:24:12 MET DST

On Fri, 16 Aug 1996 19:42:08 +0200, Andrzej Karpinski wrote:

>Mam dysk 2.6GB. Podzielilem go na 2 partycje - primary na ktorej jest
>dos, i extended, na ktorej siedza sobie dyski logiczne: 2gb oraz dwa
>male po 150mb. Chce na tym czyms zainstalowac jednoczesnie: dos,
>winNT, os/2 i ew. jakis linux. Jesli chodzi o miejsce na dysku, to
>jest go az za duzo, natomiast jest problem z iloscia partycji, ich
>wzajemnym polozeniem i startowaniem wlasciwego systemu. Dla
>ulatwienia dodam, ze os loader z winNT nie potrafi (raczej: nie chce)
>dzialac z os/2, a boot manager z os/2 dziala z NT i linuxem tylko
>czesciowo.

co to znaczy "tylko czesciowo"?
NT nie instalowalem,
ale linuxa boot manager odpala mi bez problemow,
natomiast w pewnej starej (z ery preWARP)
wloskiej ksiazczynie (OS/2 per windows)
jest napisane wyraznie ze Boot Manager
obsluguje ladowanie wNT

z kolei slyszalem ze inni uzywaja lilo linuxa
do odpalania dos'a i os/2
ciekawe czy ktos uzywal lilo do odpalania NT

mnie sie bardziej podoba Boot Manager

>Rownoczesnie chcialbym, zeby wszystkie dyski byly
>fatowskie (wiem, wiem... ale mam swoje, narpawde wazne, powody).
>Rownoczesnie nie bardzo widze mozlwiosc zmiany aktualnego ulozenia
>partycji - tzn. musi byc uklad: dos na primary, a reszta na kolejnych
>dyskach logicznych na extended. Czy ktos ma jakies pomysly?

potrzebna Ci jest jeszcze partycja 1MB na Boot Managera.
a partycja z ktorej odpalany jest OS/2 musi sie cala
miescic w pierwszych 1024 sciezkach
ale to pewnie wiesz sam

>PS. Na tak duzych dyskach nie dziala poprawnie partition magic :(

ktora wersja?

>PS2. Oczekuje sensownych odpwoiedzi a nie dyskusji nie na temat.
>Prosze, aby Pan Pawel Wimmer nie zabieral glosu w tej sprawie.

tego nie musisz sie obawiac.
Pan Wimmer nie bierze udzialu w dyskusjach o charakterze
scisle technicznym. I tak wystarcza ze zabiera glos w sprawach
o ktorych pojecie ma blade, zeby mial jeszcze zabierac glos
w sprawach o ktorych wogole nie ma pojecia.