Re: Dlaczego NT nie nadaje sie do obliczeń ? (było: Re: Win NT i dual Pentium)

Autor: Greg Trzaska (trzaska_at_ibm.net)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 01:19:45 MET DST

> Wojciech Galazka <wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl> wrote:
>
> : Hi,
> : Szef chce kupic NT i dual Pentium do liczeenia. Czy to ma sens ?
> : Z tego co wiem, slabo jest wykorzystywany drugi procesor przez NT.
> Wojtek ! Mialem podobny dylemat kilka tygodni temu. Potrzebowalem cos
szybkiego do obliczen MES. Uzywam COSMOS/M ze Structural Research and
Analysis Corp.
Myslalem o dual motherboard ale zdecydowalem sie na pojedynczy i nie
zaluje. Mam Pro 200 MHz i NT 3.51 ktory jest w sieci z Pentium-133 i
486. Jedna uwaga: w trakcie wykonywania obliczen (przy 128 MB EDO RAM)
mialem spore trudnosci z innymi aplikacjami. Niestety multitasking w NT
nie jest zbyt atrakcyjne. Nie wiem czy jest to spowodowane przez
aplikacje czy system ale po prostu sprowadza sie do czekania na koniec
pracy (kilka godzin). Naprawde niewiele mozna wtedy zrobic.

Calkowicie odradzam uzywanie Win 95 do jakichkolwiek obliczeniowych
zastosowan. Dawno nie widzialem tak niestabilnego systemu jak Win95.

Pracuje rowniez na SGI POWER CHALLANGE z dwoma procesorami R8000 ale pod
Unixem. A to juz zupelnie inna historia bo nie ma porownania miedzy
Microsoft i Unix,przynajmniej moim skromnym zdaniem. Kiedy na glos
przeczytalem slogan Microsoftu ze NT zastepuje Unix w profesjonalnych
zastosowaniach ktos zapytal: Co oni palili ?

Jesli chodzi o mnie to natychmiast zmienilbym system na Linux jesli
tylko aplikacja bedzie pod nim chodzic.
Linux jest zrobiony bardzo solidnie moze dlatego ze byl pisany przez
ludzi ktorzy chcieli zrobic cos dobrego a Microsoft chce zrobic tylko
pieniadze i dlatego mamy tyle opcji i wersji za ktore trzeba slono
placic.
Z drugiej strony mam wrazenie ze Linux jak do tej pory nie pracuje w
maszynach wieloprocesorowych.
Jesli chcesz pracowac na kilku procesorach to mysle ze lepiej jest kupic
kilka komputerow w sieci.

Serdecznie pozdrawiam i powodzenia

Grzegorz
<trzaska_at_ibm.net>