Re: modem i NT

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 10 Aug 1996 - 20:20:24 MET DST

Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl) wrote:
: Wymiana centrali oznacza w twoim przypadku nie tylko mozliwosc
: wybierania tonowego (ktore wlasciwie niczego nie zmienia poza samym
: sposobem wybierania numeru), lecz przede wszystkim zmiane parametrow
: samej linii. okazuje sie, ze nowe centrale bardzo czesto nie dbaja o
: odpowiednio niski poziom znieksztalcen fazowych,[....]
: Podpowiedziec moge jedynie niestety ZMIANE MODEMU na nierockwellowy i
: porzadne jego skonfigurowanie.

Zmartwie cie Karpiu. Na takiej linii rockwele dzialaja jeszcze najlepiej.
Moje rozlaczaja sie srednio po 2-3 minutach, a Sportster minuty nie
wytrzymuje.

: Innym rozwiazaniem jest rejestracja
: modemu i potem pisanie protestow do TPSA, ze linia jest do bani.
Ja bym zaryzykowal nawet dzwonienie i pisanie protestow do TPSA najpierw,
a ewentualne rejestrowanie modemu dopiero potem. I nawet bym sie tym
podparl. "Co - mam Wam placic za cos, co nie dziala?"

P.S. w zamierzchlych czasach zdarzalo mi sie niepokoic, wtedy jeszcze PTT.
   Z pozytywnym skutkiem. Ostatnio skutkow nie widac - pewnie problem
   zbyt skomplikowany.

: "Nowe" centrale tonowe instalowane u nas obecnie, sa to urzadzenia,
: ktore na zachodzie byly nowoczesne w latach 70tych ;)

Moje sledztwo mowi, ze to nie tyle centrale, co lacza pomiedzy centralami
albo lacza pomiedzy czesciami central sa winne. I raczej nie jest to
kwestia nowoczesnosci, tylko umiejetnosci skonfigurowania...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |