Re: modem i NT

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 10 Aug 1996 - 19:21:50 MET DST

> Od klku dni moje polaczenie modemowe "pada" - bez widocznej przyczyny,
> Szukajac przyczyny, stwierdzilem, ze stara centrala (pulsowa) zostala
> wymieniona na nowa (tonowa). Zmienilem oczywiscie ATDP na ATDT -

Wymiana centrali oznacza w twoim przypadku nie tylko mozliwosc
wybierania tonowego (ktore wlasciwie niczego nie zmienia poza samym
sposobem wybierania numeru), lecz przede wszystkim zmiane parametrow
samej linii. okazuje sie, ze nowe centrale bardzo czesto nie dbaja o
odpowiednio niski poziom znieksztalcen fazowych, praktycznie
nieslyszalnych dla ludzkiego ucha w transmisji o jakosci
telefonicznej, a zabojczych dla wszelkiej masco modemow. W twoim
przypadku najprawdopodobniej wlasnie taka sytuacja ma miejsce.
Podpowiedziec moge jedynie niestety ZMIANE MODEMU na nierockwellowy i
porzadne jego skonfigurowanie. Innym rozwiazaniem jest rejestracja
modemu i potem pisanie protestow do TPSA, ze linia jest do bani.
"Nowe" centrale tonowe instalowane u nas obecnie, sa to urzadzenia,
ktore na zachodzie byly nowoczesne w latach 70tych ;)

karpio