Re: resources w winblows

Autor: Andrzej Kajetanowicz (Kajtek_at_is.dal.ca)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 14:08:39 MET DST

At 06:16 AM 06-08-96 +0200, you wrote:
>Witam,
>
>dostalem zleconko na napisanie bazy w accesie, to napisalem, ale
>mam jeden problem: msgraph nie potrafi zrobic z 4 kolumn 4 pie-chartow
>wiec musze odpalac 4 msgraphy zebym mial na raporcie to co klient
>chce. i przy wyswietlaniu 4-ego (a czasem nawet 3-ego) pluje mi tako:
>'not enough resources to update display'
>albo
>'not enough memory tu update ole object'
>po czym do wyboru
>1. zwiesza sie
>2. pokazuje/drukuje co 3 wartosc danych
>3. wychodzi z accessa
> [...]

Podejrzewam ze to na Windows 3.1... Czy te 40MB to Ram czy Hard disk? Jesli
RAM jest mniej niz 16MB to zwiekszenie do 16MB moze pomoc, ale nie gwarantuje.
W Win 3.1. resources sa niezalezne od calkowitego RAM i sa ograniczone do 64
kb i miedzy innymi kazda grafika, kazde okienko zabiera ich troche. Windows
95 maja to lepiej zorganizowane i w zasadzie trudno przy zwyklej ilosci RAM
(16-32MB) otrzymac informacje ze brak resources. Niestety dalej to
ograniczenie istnieje. Win NT 4.o podobno wyeliminowaly to ograniczenie ale
msze to zobaczyc zeby uwierzyc.
Niestety nie ma dobrych metod na zwiekszenie resources. Podobno istnieja
jakies RAM doublers itd, ktore miedzy innymi ze oszukuja komputer na temnat
ilosci RAM, zwiekszaja resources. Moze, ktos uzywal je i Ci poradzi. Wiele
bylo w prasie o tym ze czesc tych programow praktycznie nic nie robila poza
nabijaniem kasy producentowi.

Moja rada moze nie byc praktyczna ale Win95 bylyby rozwiazaniem. Mam
nadzieje ze to Twoje pytanie nie wywola nastepnej fali listow, krytykujacych
W95 i rad typu zmien system.
Jesli to o czym mowisz bylo pod Win95 to nie wiem jak Ci pomoc.

Andrzej Kajetanowicz
Halifax, Nova Scotia, Canada
kajtek_at_is.dal.ca