Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 19:53:12 MET DST

At 11:01 05.08.96 +0200, you wrote:

>: W Clipperze jest praktycznie nielimitowany dostep do NetWare API, mozesz
>: sobie nawet sprawdzic jakie jest haslo X'a bedac zalogowany jako Y! Trzeba
>: tylko umiec i chciec z dostepnych features korzystac!
>
>Naprawde? A mnie sie wydawalo, ze w NW jest tak jak w unix'ach - hasla sa
>poszyfrowane, i juz nic ich nie zdola odszyfrowac..

Na dysku sa zaszyfrowane i czasem w locie reszyfrowane, ale cala baza
bindery jest tez w pamieci operacyjnej servera i jak sie grzecznie zapyta to
odpowiada. Musi biedaczek, chocby po to by dzialal login. Mozna tez nie znac
zadnych hasel i sie ich dowiedziec od wbudowanego debuggera, byle tylko
dopuscili do konsoli serwera. :((( Takie to tam zabezpieczenia....
W 4.1 cos tam poprawili, jeszcze nie probowalem lamac.

>: >Przede wszystkim dlatego, ze NAS, zeby [..]
>: >nie pamietam, na czym on chodzi - Quarterdeck czy OS/2 ?
>:
>: Czysty, zywy MS-przepraszam-DOS, NAS robi za 'nakladke'
>
>MS-DOS? wielouzytkownikowy?

NetWare tez staruje jako 'nakladka' na DOS'a i chodzi wielozadaniowo i
wielouzytkownikowo, tylko zmyslnie przejmuje kontrole nad caloscia zasobow.
NAS podobnie.

>Jarek.

B.R.J., tj.:
B. Ryszard Jasicki