Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 00:26:29 MET DST

rjasicki_at_telbank.pl (B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych)
wrote:

>Na dysku sa zaszyfrowane i czasem w locie reszyfrowane, ale cala baza
>bindery jest tez w pamieci operacyjnej servera i jak sie grzecznie zapyta to
>odpowiada. Musi biedaczek, chocby po to by dzialal login.

Bez przesadyzmu. Zeby dzialal login, wystarczy ze serwer dostanie
haslo, zaszyfruje je sobie i porowna z zakodowanym wzorcem. Wcale
nie musi ich trzymac w pamieci odkodowanych - jezeli tak zrobili,
to jest to blad w sztuce. W koncu login wcale nie musi byc taki
szybki.

>Mozna tez nie znac
>zadnych hasel i sie ich dowiedziec od wbudowanego debuggera, byle tylko
>dopuscili do konsoli serwera. :((( Takie to tam zabezpieczenia....

No, to juz gorzej. Ale i tak preferowana metoda wlamania do Novella
jest podlozenie 'fake logina' na koncowce. W porzadnej firmie serwer
stoi w oddzielnym pomieszczeniu pod kluczem.

Na marginesie: ktos u Novella mial chyba zly dzien, piszac instalator
do 3.12 - rconsole defaultowo w SYS:PUBLIC... :-)))

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl