Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: Jan Rychter (jwr_at_icm.edu.pl)
Data: Tue 06 Aug 1996 - 10:47:40 MET DST

    Grzegorz> rjasicki_at_telbank.pl (B. Ryszard Jasicki, Serwis
    Grzegorz> Komputerow Osobistych) wrote:

> [...]

    Grzegorz> Bez przesadyzmu. Zeby dzialal login, wystarczy ze serwer
    Grzegorz> dostanie haslo, zaszyfruje je sobie i porowna z
    Grzegorz> zakodowanym wzorcem. Wcale nie musi ich trzymac w
    Grzegorz> pamieci odkodowanych - jezeli tak zrobili, to jest to
    Grzegorz> blad w sztuce.

  E tam, błędem w sztuce jest już przesyłanie niezaszyfrowanego hasła
przez sieć. Porządne systemy logowania działają na zasadzie
challenge-response i jednorazowego klucza sesji. W sumie nie wiem
czemu w NW nie jest to tak zrobione ? Oni nie mieli takiego bagażu
'tradycji i zgodnośći' jak UNIXy...

pozdrawiam,

--
Jan Rychter                                         jwr_at_icm.edu.pl
Ten list zawiera polskie znaki w  polskim standardzie  iso-8859-2,