Re: PSI Kurier - tymczasowe resume

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 11:20:53 MET DST

B. Ryszard Jasicki, Serwis Komputerow Osobistych (rjasicki_at_telbank.pl) wrote:
: >>Jak slysze o bazach danych klient-server z przetwarzaniem na serwerze to
: >>zawsze dostaje drgawek.
: Sadze, ze roznimy sie raczej realiami pracy niz pogladami. Jakby mi
: pozwolili (czytaj: dali na to szmal) postawic dedykowany serwer aplikacji to
: pewnie tez bym merdal ogonkiem. Problem w tym, ze raczej slysze 'drugi
: serwer? a po co jak juz jeden mam?' albo: 'u mnie jest firma handlowa, a nie
: komputerowa i nie bede co chwile komputerow kupowal'.

MOze zle tlumaczysz? Problem polega na tym, zeby klientowi wytlumaczyc, ze
jak chce szybko pewnie i solidnie, to to kosztuje .... mniej niz
pracownicy ktorych musi dodatkowo zatrudnic bo czekaja na komputer lub
usuniecie awarii.
A jak klient woli tanio, to trzeba sie zapytac czy na pewno chce tanio,
zainstalowac, a potem powiedziec ile kosztuje szybko i konwersja danych.

P.S. Koledzy mieli pare lat temu dobrego klienta. Narzekal ze wolno chodzi.
   Nie ma problemu - karty FDDI, swiatlowody - i Clipper ruszyl z kopyta.
   Teraz to moze nawet nie takie drogie - ale pare lat temu...

: Gdyby ten jeden sie
: nudzil, albo byl obciazony umiarkowanie to pol biedy. Ale jesli on prawie
: non-stop idzie z obciazeniem procesora rzedu 60-70% i chodzi z NetWare jako
: serwer plikow i drukarek majac juz i tak za malo pamieci i permanentnie
: wymiata bufory? Jak mu kaze odwalac robote za 20 koncowek to co bedzie? Ano
: zatka sie i basta. A winien bede ja! Stad ten odruch z drgawkami.

IMHO - obciazenie mu raczej spadnie. Po prostu latwiej jest przeszukac dyski
i odeslac wynik przeszukiwania, niz podeslac programowi 2 MB bazy, zeby
sobie przeszukal.

P.S. Czy to przypadkiem nie jest wina swapujacych windowsow z tym
   obciazeniem? I dysku dysku IDE, tudziez karty ISA?

: >Przede wszystkim dlatego, ze odpada mi bol glowy o to, co sie
: >stanie z integralnoscia bazy w razie zawieszenia koncowki.
: Jest jeszcze u Novell'a takie cos co sie nazywa TTS (Transaction Tracking
: System) i wlasnie temu sluzy. Gdybyz tylko programisci chcieli zen umiec
: efektywnie korzystac ... Troche obciaza serwer plikow, ale dziala! I jest
: 'free' tj. wliczony w cene kompletu NetWare, w cene aplikacji zas bywa, acz
: rzadko.

Mowiac szczerze - to chyba juz lepiej btrieva wykorzystac. Tylko ze tym
sposobem piszesz program wyraznie pod Novela, wiec jakbym byl szefem
marketingu firmy piszacej, to bym wymogl, zeby to byl raczej SQL.
bedzie chodzilo z Novelami, NT, Unix'ami - ale juz nie "za darmo", tylko
za spore pieniadze.

: Na prace odlegla w NetWare jest tylko jeden sensowny (a umiarkowanie drogi)
: sposob - nazywa sie NetWare Access Server. Jest czyms w rodzaju serwera
: dostepu & przetwarzania. Przypinasz sobie do niego (bezposrednio RS'em,
: przez modem laczem stalym albo komutowanym) byle XT albo calkiem durny
: terminal a NAS odwala cala 'myslaca' robote. Koncowki (do 16 sztuk) robia
: tylko za konsole We/Wy, po drutach ida tylko klawisze, mysz i _zmieniane
: wlasnie_ znaki na ekranie. Genialne gdy trzeba pracowac na odleglosc przez
: telefon, albo zamiast upgrade'u stada zlomow.

Czyli niejako zdalny terminal... Mam mieszane uczucia - to nie jest do konca
to, co zapewnia klient-server.

P.S. Jak sie ma pcAnywhere+kilka starszych maszyn w porownaniu do NAS?
     Probowal ktos wykorzystac Linux'a+DOSemu zamias NAS?

     A moze po prostu Linux+DOSEMU+terminale/telnety?

: >IMHO powinno spokojnie wystarczyc pentium z adaptekiem i barrakudka.
:
: Ty se tu Panie Bracie o jakims SCSI marzysz. Ja bym mu macierz sprzetowa na
: DPT albo Mylex'ie, albo Gandiva'e chetnie zalozyl. Ale jak znam typa to on
: sie zaprze, ze Caviar jest dobry (a jest, ale nie do tego).

Hm, po odkryciu 'Bus Master IDE' na moim ATC-1000 (a to w sumie jakis
Triton), zachwyt nad SCSI wyraznie mi minal.
A macierze sprzetowe, mirroring, etc - to na moj gust rzecz droga, a malo
uzyteczna.

Jarek.