Re: PSI Kurier daje pryncypialny odpor]

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Mon 05 Aug 1996 - 11:29:31 MET DST

"S.D." <nyce_guy_at_irc.pl> wrote:

>Co to zmienia? Fakt jest Amerykanie mieli pierwsi telewizje jako produkt.

Niewatpliwie konczylismy rozne szkoly. Ja wiem, ze pierwsza byla BBC.

>Amerykanie jako narod maja poczucie humoru i wymyslaja rozne nazwy
>na rozne rzeczy. Widzialem PAL widzialem NTSC roznicy nie widze chov
>teoretycznie linii jest wiecej w PAL'u. Teoretycznie.

G...o prawda. Linii jest wszedzie tyle samo - 625. Gorsze jest
pasmo luminancji i chrominancji, a takze sposob przesylania sygnalu
chrominancji - trudniej odfiltrowac podnosna tak, aby nie powodowala
zaklocen. W technice analogowej to prawie niemozliwe.
Poza tym: gratuluje samopoczucia, wspolczuje wzroku... ;))))

>A co mnie obchodzi telewizor na lampach? Takich juz nie ma, co to za
>argument?

Taki, ze NTSC jest prymitywnym standardem, powstalym w epoce lamp
elektronowych i dopasowanym do owczesnych prymitywnych mozliwosci
wykonawczych. Analogicznie jak slynny MS-DOS. PAL i SECAM wprowadzono
juz w 'epoce tranzystorowej'. Opierajac sie zreszta na zlych
doswiadczeniach z NTSC. A w ogole, to WSZYSTKIE one sa juz od
dawna przestarzale i hamuja rozwoj techniki telewizyjnej jeszcze
bardziej, niz rozwoj pecetow hamuje wymog kompatybilnosci z Dosem.

>Widziales Rubina w 1956?

Nie. Nie bylo mnie jeszcze na swiecie.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl