Re: "PSI Kurier..." - o co Wam chodzi?!

Autor: Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl)
Data: Wed 31 Jul 1996 - 11:41:47 MET DST

Maciej Wojcik <mwojcik1_at_neutron.elka.pw.edu.pl> wrote:

: Czy Pawel Wimmer podpisal sie: 'Lupus', czy moze 'Microsoft', a czy
: przypadkiem PC Kurier?
: Ja mysle, ze podpisal tekst swoim nazwiskiem, co niedwuznacznie
: oznacza, ze to on napisal. Fakt, ze PC Kurier publikuje jego teksty
: oznacza, ze akceptuje JEGO poglady (placac mu przy okazji za ich
: wyrazanie).

Oznacza wiecej. Poniewaz nie bylo nigdzie zastrzezenia "ponizszy tekst
wyraza wlasne/prywatne poglady autora", latwo dojsc do przekonania, ze
tekst jest manifestacja pogladow Redakcji/pisma. A poglady (a przynajmniej
sposob ich przedstawienia) sa IMHO albo zle przedstawione, albo demagogiczne,
albo mijajace sie delikatnie z prawda.

: To, ze PC Kurier jest skierowany do _amatorow_ jest widoczne nie tylko
: poprzez tytul pisma (Kurier = gazeta popularna), ale takze poprzez to,
: ze profesjonalisci sami wyczuwaja, ze to gazeta 'nie dla nich'.

Wiesz dobrze, ze profesjonalisci pelnia role w pewnym sensie uslugowa
(byla juz niedawno mowa o tym, ze admin to pracownik techniczny)
w stosunku do uzytkownikow - a jednoczesnie sa obarczani odpowiedzialnoscia
za dzialanie tego, co sobie juzeria zazyczy. Dziwisz sie, ze nie chca
byc zmuszeni do odpowiadania za dzialania Windoze, ktorego to Win
wyraznie sobie zazyczyl juzer, przekonany o wyzszosci M$ na podstawie
tego, co wyczytal w "prasie komputerowej"? Ja sie nie dziwie.

: niezrozumialych, nawiedzonych i 'profesjonalnych' madrosci. Oni chca
: sie _wogole_ _dobrac_ do tego Internetu, a jak juz sie dodzwonia na to
: TePe eS.A. i "poeksploruja" troszke, to sami dotra do newsow i
: dowiedza sie od lokalnych ekspertow jakie systemy sa najlepsze.

I uwierza bardziej napisom na news'ach niz temu, co wydrukowalo
znane w Polsce pismo? Zeby tak zrobic, trzeba wiedziec nieco
wiecej, niz wie sie bedac takim "przecietnym laikiem".

: Ja sie dziwie, ze osoby "siedzacy w temacie" potrafia sie tak
: PRZYPIERDALAC do szczegolow - chyba tylko dlatego, ze sami chcieliby
: blyszczec wiedza na lamach prasy. I do tego Pawel Wimmer dal Wam

Gdybym o tym marzyl po nocach, to bym po prostu pisal i wciskal wszystkim
gazetom blagania o opublikowanie moich tekstow :)

--
	Leszek.